Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bakım ve Kalibrasyon | BMC207 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Yunus ARIKAN |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilere medikal cihazların yönetmelikler doğrultusunda periyodik bakımlarını yapmak, uygun kullanım için gerekli kalibrasyon metotlarını uygulamak, ve gerektiği durumlarda onarımları için işlemde bulunmak için gerekli olan altyapıyı vermektir. |
Ders İçeriği |
Elektriksel güvenlik testleri, bakım ve kalibrasyon kavramı, Tıbbi görüntüleme cihazlarının bakım ve kalibrasyonu, Fizyolojik sinyal izleme teşhis ve kayıt cihazlarının bakım ve kalibrasyonu, yaşam destek ve tedavi cihazlarının bakım ve kalibrasyonu. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bakım ve kalibrasyon kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Elektriksel güvenlik testleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Biyomedikal cihazların sınıflandırılması ve fonksiyonları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Tıbbi görüntüleme cihazlarının bakımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Tıbbi görüntüleme cihazlarının kalibrasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Fizyolojik sinyal izleme teşhis ve kayıt cihazlarının bakımı | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
7 | Fizyolojik sinyal izleme teşhis ve kayıt cihazlarının kalibrasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Yaşam destek ve tedavi cihazlarının bakımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Yaşam destek ve tedavi cihazlarının kalibrasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Tıbbi laboratuvar cihazlarının bakımı | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Tıbbi laboratuvar cihazlarının kalibrasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Cihazlara özel fonksiyonel testler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Kalibrasyon sertifikası | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilinen test yöntemleri uygulayabilmek ve test teçhizatını kullanabilir. | |||
Arıza teşhisine temel teşkil edecek şekilde teçhizat el kitaplarını ve verileri yorumlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yerleşik bakım ve koruyucu bakım uygulamalarının temel ilkelerini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Bağımsız problem çözümü ve arıza teşhisini gerçekleştirebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilinen test yöntemleri uygulayabilmek ve test teçhizatını kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Arıza teşhisine temel teşkil edecek şekilde teçhizat el kitaplarını ve verileri yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yerleşik bakım ve koruyucu bakım uygulamalarının temel ilkelerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bağımsız problem çözümü ve arıza teşhisini gerçekleştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |