EN
  • Anasayfa
  • BMC106 Tıbbi Görüntüleme Cihazları (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BMC106 - Tıbbi Görüntüleme Cihazları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tıbbi Görüntüleme Cihazları BMC106 3 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Yunus ARIKAN
Ders Veren Öğr. Gör. Yunus ARIKAN
Amaç

Tıbbi görüntüleme yöntemlerinin ve cihazlarının detaylarını öğrenmek.

Ders İçeriği

Radyografi ve çeşitleri, MR ve çeşitleri, BT ve çeşitleri, Ultrasonografi ve çeşitleri, beyin görüntüleme ve çeşitleri, doopler, mamografi, kardiyolojik görüntüleme ve çeşitleri, ince ve kalın bağırsak görüntüleme, nükleer tıp ve görüntüleme, radyonükleoidler, dental görüntüleme, tüm görüntüleme cihazlarının detaylı incelenmesi

Ders Kaynakları Ders notları, internet kaynakları ve kataloglar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Uygulama 1 Uygulama 1 6 1 6
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 109
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Anterior, prone, dekubitus, frontal, santral, apikolordotik, bilateral, distal, konjenital, etiyoloji  gibi radyoloji terimleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
2 MR NEDİR? MR ÇEŞİTLERİNİN VE TÜM ÇEKİM YÖNTEMLERİNİN DETAYLI OLARAK ANLATIMI. MR CİHAZ TANITMI Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
2 MR NEDİR? MR ÇEŞİTLERİNİN VE TÜM ÇEKİM YÖNTEMLERİNİN DETAYLI OLARAK ANLATIMI. MR CİHAZ TANITMI Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
4 TOMOGRAFİ NEDİR? TOMOGRAFİ ÇEŞİTLERİNİN VE TÜM ÇEKİM YÖNTEMLERİNİN DETAYLI OLARAK ANLATIMI. TOMOGRAFİ CİHAZ TANITMI Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
4 TOMOGRAFİ NEDİR? TOMOGRAFİ ÇEŞİTLERİNİN VE TÜM ÇEKİM YÖNTEMLERİNİN DETAYLI OLARAK ANLATIMI. TOMOGRAFİ CİHAZ TANITMI Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
6 Magnetonsefalografi (Magnetoencephalography-MEG) ve Transkranial Magnetik Stimulasyon (Transcranial Magnetic Stimulation-TMS) detaylı olarak anlatımı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
7 Magnetonsefalografi (Magnetoencephalography-MEG) ve Transkranial Magnetik Stimulasyon (Transcranial Magnetic Stimulation-TMS) detaylı olarak anlatımı. CİHAZ TANITIMI. Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
8 Elektroensafalografi (Electroencephalography-EEG) , Ultrasonografi ve doopler nedir? Detaylı olarak anlatımı. Cihaz tanıtımı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
9 Ekokardiyografi, efor testi, koroner BT, kardiyak MR, koroner anjiyografi, el bileğinden anjiyografi ve anjiyografi çeşitlerininin anlatımı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
10 Ekokardiyografi, efor testi, koroner BT, kardiyak MR, koroner anjiyografi, el bileğinden anjiyografi ve anjiyografi çeşitlerininin anlatımı. CİHAZ TANITIMI. Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
11 NÜKLEER TIP NEDİR DETAYLI OLARAK ANLATIMI. RADYONÜKLEOİD ÇEŞİTLERİNİ VE KULLANIM ALANLARININ DETAYLI OLARAK ANLATIMI. Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
12 Üst endoskopi, Kapsül endoskopi (Hap kamera olarak da adlandırılır.),Tek balonlu ve çift balonlu enteroskopi, spiral endoskopi nedir. İnce bağırsak görüntleme yöntemlerinin anlatılması. Cihaz tanıtımı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
13 Kolonoskopi, Kolorektal Endoskopi, Rektoskopi, Sigmoidoskopi,Kalın Bağırsak Filmi (Çift Kontrastlı Baryumlu Kolon Grafisi), Anoskopi, Defekografi (Dinamik Manyetik Rezonans – MR) gibi kalın bağırsak görüntleme yöntemlerinin anlatımı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
14 Dental radyografi ve dental tomografi nedir? Damar Görüntüleme Cihazı nedir?Mamografi nedir?Detaylı olarak anlatımı. Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Radyografik inceleme için hazırlıklar yapabilmek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tıbbi görüntü elde etme ile ilgili yeterlilik kazandırmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
MR ve BT inceleme için hazırlıklar yapabilmek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tıbbi görüntüleme cihazlarının detaylarını öğrenmek. Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Radyografik inceleme için hazırlıklar yapabilmek. 3 5 5 5 3 1 5 5 5 5
Tıbbi görüntü elde etme ile ilgili yeterlilik kazandırmak. 3 5 5 5 3 1 5 5 5 5
MR ve BT inceleme için hazırlıklar yapabilmek. 3 5 5 5 3 1 5 5 5 5
Tıbbi görüntüleme cihazlarının detaylarını öğrenmek. 3 5 5 5 3 1 5 5 5 5