EN
  • Anasayfa
  • BYM101 Biyomühendisliğe Giriş (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
BYM101 - Biyomühendisliğe Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyomühendisliğe Giriş BYM101 1 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN
Ders Veren Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN
Amaç

Biyomühendisliğe Giriş dersi, biyomühendislik ve alt dallarının ilgilendiği konuları, çalışma alanlarını, mevcut durumu ve geleceği, bölümde yürütülen araştırmaların tanıtılmasını kapsayan bir derstir. Bu dersin amacı, öğrencilere biyomühendislik alanının genel bir bakışını vermek, biyomühendislik uygulamalarının temel bilim ve mühendislik ilkeleri ile ilişkisini göstermek, biyomühendislik mesleğinin etik ve sosyal sorumluluklarını vurgulamak ve öğrencilerin ilgi duydukları biyomühendislik alt dallarını seçmelerine yardımcı olmaktır.

Ders İçeriği

Biyomühendisliğin tanımı, tarihi, kapsamı ve önemi Biyomühendisliğin yararlandığı temel bilim ve mühendislik dalları Biyomühendisliğin alt dalları ve uygulama alanları Biyomühendislikte kullanılan yöntemler, araçlar ve teknolojiler Biyomühendislikte etik, sosyal ve çevresel sorumluluklar Biyomühendislikte güncel gelişmeler, sorunlar ve çözümler Biyomühendislikte mesleki gelişim ve kariyer olanakları

Ders Kaynakları Introduction to bioengineering / ed. S.A.Berger, W.Goldsmith E.R.Lewis
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyomühendislik tanımı, şimdiki durumu ve geleceği Ders
2 Biyomühendislik program yapısı Ders
3 Mühendislik ve biyolojik yaklaşımlarının bilim ve teknolojideki problemleri çözmek üzere bir araya getirilmesi Ders
3 Mühendislik ve biyolojik yaklaşımlarının bilim ve teknolojideki problemleri çözmek üzere bir araya getirilmesi Ders
5 Biyomühendisliği oluşturan diğer bilim dalları Ders
6 Biyomühendisliğin kapsadığı alanlar Ders
7 Biyomühendislik ve Biyoteknoloji Ders
8 Biyomühendislik ve Nanoteknoloji Ders
9 Biyomühendislikte sürdürülebilir gelişme Ders
10 Biyomühendislikte biyoinformatik Ders
11 Biyomühendislik ve Tıp Ders
12 Biyomedikal cihazlara genel bakış Ders
13 Biyomühendislik ve etik kavramı Ders
14 Biyomühendislikte Girişimcilik Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci biyomühendislik bölümündeki eğitiminin başlangıcında bu disiplinlerarası bilim dalı ile ilgili ön bilgileri edinir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci mühendislik ve biyolojik yaklaşımları bir arada kullanarak, bilim ve teknolojide doğan problemleri sürdürülebilir kalkınma çerçevesinde çözebilecek bilgiye sahip olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci biyomühendislik uygulamaları konusunda girişimcilik yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci biyomühendisliği oluşturan tüm mühendislik bilimleri ve diğer bilimler hakkında detaylı bilgi sahipi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci mühendislik etiği anlayışı kazanır ve biyomühendislikteki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci biyomühendislik bölümündeki eğitiminin başlangıcında bu disiplinlerarası bilim dalı ile ilgili ön bilgileri edinir. - - - - - - - - - - -
Öğrenci mühendislik ve biyolojik yaklaşımları bir arada kullanarak, bilim ve teknolojide doğan problemleri sürdürülebilir kalkınma çerçevesinde çözebilecek bilgiye sahip olur. - - - - - - - - - - -
Öğrenci biyomühendislik uygulamaları konusunda girişimcilik yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - -
Öğrenci biyomühendisliği oluşturan tüm mühendislik bilimleri ve diğer bilimler hakkında detaylı bilgi sahipi olur. - - - - - - - - - - -
Öğrenci mühendislik etiği anlayışı kazanır ve biyomühendislikteki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - -