EN
  • Anasayfa
  • BYM106 Kütle Enerji Denklikleri (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
BYM106 - Kütle Enerji Denklikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kütle Enerji Denklikleri BYM106 2 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN
Ders Veren Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN
Amaç

Mühendislikte sistem tanımı ve süreklilik denklemlerinin uyarlanması, genel kütle denkliklerinin kurulması ve problem çözme tekniklerinin uygulanması, sistemlere hem kütle hem de enerji denkliklerinin uygulanması ve çözümü konularında yeterli bilgi sahibi olmak.

Ders İçeriği

Ölçü ve birimler, birim sistemleri, basınç, sıcaklık, konsantrasyon, kompozisyon gibi temel kavramların verilmesinden sonra, problem çözme tekniği, açık sistem fiziksel işlemlerde kütle denklikleri, açık sistem kimyasal reaksiyon içeren işlemlerde kütle denklikleri, gaz-buhar ilişkileri, suyun faz diyagramı, denge, buhar basıncı, kısmi basınç, doygunluk, kısmi doygunluk ve rutubet kavramları, genel enerji denkliğinin kurulması, faz değişimi içermeyen entalpi değişimleri, faz değişimlerinde entalpi değişimleri, kimyasal reaksiyon içeren sistemlerde genel enerji denkleminin kurulması

Ders Kaynakları Esin, A., 1993. Material and Energy Balances in Food Engineering, METU, Ankara, 419 pp
Himmelblau, D.M., 1982. Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering, 4th ed. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, N.J., 628 pp. 2. Toledo, R.T., 1980.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 1 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 111
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,35
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Birimler ve boyutlar , birim sistemleri, sıcaklık, basınç gibi temel kavramlar Ders
2 Konsantrasyon-kompozisyon, ağırlık kesri,/mol kesri/ kuru temel/ yaş temel ifadeleri Ders
3 Kütle denklikleri, Problem çözme tekniği- blok diyagram çizimi, sistem-temel seçimi Ders
4 Genel kütle denkliğinin kurulması İşlem tipleri ve sistemler- Açık sistemlerde fiziksel işlemler için kararlı hal kütle denklikleri Ders
5 Grup veya üniteler çerçevesinde kütle denklikleri (Bypass-recycle-purge içeren sistemler) Ders
6 Grup veya üniteler çerçevesinde kütle denklikleri (Bypass-recycle-purge içeren sistemler) -2 Ders
7 Kimyasal reaksiyon içeren koşullarda açık sistem kararlı hal kütle denklikleri (yanma reaksiyonları) Ders
8 Kimyasal reaksiyon içeren koşullarda açık sistem kararlı hal kütle denklikleri (yanma reaksiyonları) -2 Ders
9 Gaz –buhar ilişkileri, faz diyagramları, doygunluk, kısmi doygunluk ve relatif rutubet Ders
10 Enerji denklikleri, genel enerji denkleminin kurulması, ısı kapasitesi, korelasyonlar, entalpi -1 Ders
11 Enerji denklikleri, genel enerji denkleminin kurulması, ısı kapasitesi, korelasyonlar, entalpi -2 Ders
12 Faz değişimi içermeyen entalpi değişimleri Ders
13 Faz değişimi içeren entalpi değişimleri, buhar tabloları Ders
14 Kimyasal reaksiyonlarda entalpi değişimleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kütle ve enerji denkliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme yeteneğini kazanma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Problem kurma ve çözme mantığını anlama ve kullanma becerisini kazanma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ana kavramları ve bu bilginin temel ısı ve kütle denkliği problemlerinin çözümüne nasıl uygulanacağını öğrenme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Konu ile ilgili çeşitli problemleri çözerek kütle ve enerji değişikliği içeren proseslerde uygulayabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kütle ve enerji denkliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme yeteneğini kazanma 3 2 4 - - - - - - - -
Problem kurma ve çözme mantığını anlama ve kullanma becerisini kazanma 4 3 - - - - - - - - -
Ana kavramları ve bu bilginin temel ısı ve kütle denkliği problemlerinin çözümüne nasıl uygulanacağını öğrenme 4 3 - 3 4 - - - - - -
Konu ile ilgili çeşitli problemleri çözerek kütle ve enerji değişikliği içeren proseslerde uygulayabilme 4 5 - 3 2 - - - - - -