EN
  • Anasayfa
  • BYM201 Biyokimya (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYM201 - Biyokimya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyokimya BYM201 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz-Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mesut IŞIK
Ders Veren Doç. Dr. Mesut IŞIK
Amaç

Biyokimyanın temel prensiplerini ve biyolojik makromolekülleri ve işlevlerini öğrenmek

Ders İçeriği

Biyokimyaya Giriş ve Yaşamın Moleküler Düzeni, Biyomoleküller ve Hücre, Su ve sulu çözeltilerin özellikleri, Karbonhidratlar ve Metabolizmaları, Lİpitler ve Membran Yapısı, Amino asitler ve proteinlerin genel özellikleri, Nükleik Asitler, Enzimler, Vitaminler.

Ders Kaynakları Biyokimya, David Hames and Nigel Hooper, 3. Baskıdan Çeviri, Editör: Yusuf Tutar, Hikmet Geçkil, Mehmet Karataş
Biyokimya, Leyla Kalaycıoğlu, Behiç Serpek, Mehmet Nizamlıoğlu, Nuri Başpınar, Ali Muhtar Tiftik 3. Baskı, Nobel Yayınevi
Biyokimya,Keha, E.E. and Küfrevioğlu, İ. (2004). 3. Baskı, Aktif Yayınevi, Erzurum, Turkey.
Biyokimyanın Temelleri (Fundamentals of Biochemistry), Lehninger 3.basım, Çevirmen Editör: Prof. Dr. Nedret Kılıç
Tablolarla Biyokimya, Tanju Asi, Cilt-1, 1996, Nobel Yayınevi
Biyokimya, E. Edip Keha and Ö.İrfan Küfrevioğlu, Aktif Yayınevi , Erzurum, 2010
Harper's Illustrated Biochemistry, by R.K. Murray et al., 28th edition, 2009 (ISBN 10-07-162591-3)
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyokimyaya Giriş Ders Tartışmalı Ders
2 Su ve Sulu Çözeltiler Ders Tartışmalı Ders
3 Tampon Çözeltiler Ders Tartışmalı Ders
4 Karbonhidratlar Ders Tartışmalı Ders
4 Karbonhidratlar Ders Tartışmalı Ders
6 Proteinler Ders Tartışmalı Ders
7 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders
8 Proteinlerin Sindirimi Ders Tartışmalı Ders
9 Enzimler Ders Tartışmalı Ders
10 Lipidler Ders Tartışmalı Ders
11 Hormonlar Ders Tartışmalı Ders
12 Vitaminler Ders Tartışmalı Ders
13 Nükleik Asitler Ders Tartışmalı Ders
14 Genel Tekrar Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yaşamın moleküler anlamını bilir Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Biyokimyasal ortamlardaki reaksiyonları yorumlar. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Canlı sistemdeki molekülleri tanır Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Biyoteknoloji endüstrisi alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmesi Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hastaneler ve akademik birimlerdeki araştırma grupları ile ortak çalışma yapabilmesi Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Biyokimyada laboratuvar teknikleri alanında bilimsel yeterliliği artırması Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Biyomühendislik, Biyoloji, Kimya alanındaki çalışmaların kolay kavraması Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Edinmiş olduğu bilgiler doğrultusunda birçok multidisipliner alanda proje fikri oluşması. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yaşamın moleküler anlamını bilir 3 3 3 3 3 2 2 2 2 1 1
Biyokimyasal ortamlardaki reaksiyonları yorumlar. 3 3 4 4 3 3 3 2 3 2 2
Canlı sistemdeki molekülleri tanır 2 3 3 3 3 2 3 2 2 2 2
Biyoteknoloji endüstrisi alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmesi 4 4 3 3 3 3 3 4 3 3 3
Hastaneler ve akademik birimlerdeki araştırma grupları ile ortak çalışma yapabilmesi 3 3 3 4 4 5 4 3 3 3 4
Biyokimyada laboratuvar teknikleri alanında bilimsel yeterliliği artırması 4 4 4 3 5 5 4 3 4 3 3
Biyomühendislik, Biyoloji, Kimya alanındaki çalışmaların kolay kavraması 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3
Edinmiş olduğu bilgiler doğrultusunda birçok multidisipliner alanda proje fikri oluşması. 3 3 3 3 4 4 3 4 3 4 4