EN
  • Anasayfa
  • BYM211 Biyomedikal Elektroniği (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYM211 - Biyomedikal Elektroniği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyomedikal Elektroniği BYM211 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Rafig GURBANOV
Ders Veren Doç. Dr. Rafig GURBANOV
Amaç

Tıbbi cihazlarda kullanılan temel mekanizmalar ve duyargaların çalışma ilkeleri açıklanmaktadır. İnsan fizyolojisinden biyopotansiyel elektrot, yükselteç ve sinyal işleme teknikleri kullanılarak elde edilen çeşitli türdeki sinyaller tanıtılmaktadır. Kan basıncı, kan akışı ölçümlerine ve solunum sistemlerine ek olarak, biyoduyarga, klinik laboratuvar cihazları ve tıbbi görüntüleme anlatılmaktadır.

Ders İçeriği

Elektriksel güvenlik, Biyomedikalde temel fiziksel ölçümler ve bu ölçümlere ait dönüştürücüler ile bazı elektrofizyolojik ölçüm ve ölçüm sistemleri, bu sistemler ile veri toplanması

Ders Kaynakları Ders notları
Ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ölçme cihazları ve temel ölçümler Ders Tartışmalı Ders
2 Ölçme hataları, istatistiksel değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
3 Wheatstone köprüsü Ders Tartışmalı Ders
4 Elektriksel güvenlik Ders Tartışmalı Ders
5 Sıcaklık algılayıcıları Ders Tartışmalı Ders
6 Işık algılayıcıları Ders Tartışmalı Ders
7 Kuvvet, basınç, nem, ses algılayıcıları Ders Tartışmalı Ders
8 Sabit akım kaynağı ile biyolojik bir ölçüm Ders Tartışmalı Ders
9 Pletismograf Ders Tartışmalı Ders
10 Motor kontrol Ders Tartışmalı Ders
11 EKG Ölçümleri Ders Tartışmalı Ders
12 EEG Ölçümleri Ders Tartışmalı Ders
13 Diğer elektrofizyolojik ölçümler Ders Tartışmalı Ders
14 Genel değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Elektriksel güvenlik ölçümü hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama yapabilir. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Algılayıcılar ile devreler yapabilir. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Algılayıcıları kullanarak fiziksel büyüklükleri ölçebilen cihaz tasarlayıp uygulayabilir, Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Elektro-fizyolojik sinyalleri algılayıp toplayabilir. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Elektriksel güvenlik ölçümü hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama yapabilir. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Algılayıcılar ile devreler yapabilir. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Algılayıcıları kullanarak fiziksel büyüklükleri ölçebilen cihaz tasarlayıp uygulayabilir, Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Elektro-fizyolojik sinyalleri algılayıp toplayabilir. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Elektriksel güvenlik ölçümü hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama yapabilir. 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Algılayıcılar ile devreler yapabilir. 5 5 3 3 4 3 3 3 3 2 1
Algılayıcıları kullanarak fiziksel büyüklükleri ölçebilen cihaz tasarlayıp uygulayabilir, 5 2 2 2 4 2 2 2 2 2 2
Elektro-fizyolojik sinyalleri algılayıp toplayabilir. 5 3 3 3 4 3 3 3 3 3 3
Elektriksel güvenlik ölçümü hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama yapabilir. 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Algılayıcılar ile devreler yapabilir. 5 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Algılayıcıları kullanarak fiziksel büyüklükleri ölçebilen cihaz tasarlayıp uygulayabilir, 4 2 3 3 4 3 3 3 3 3 3
Elektro-fizyolojik sinyalleri algılayıp toplayabilir. 5 3 3 3 4 3 2 2 2 2 2