Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genetik | BYM315 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Amaç |
Hücre, organizma ve popülasyon düzeyinde genetiğin temel prensiplerini ve genetik bozuklukları anlamak |
Ders İçeriği |
Mendelian genetiğin temel kavramları, kalıtımın kromozom teorisi, genlerin yapı ve fonksiyonları, gen ekspresyonu ve düzenlenmesi, kromozomal bozukluklar ve mutasyonlar, gelişim, kantitatif, davranış, popülasyon genetiği ve evrimsel genetiğin temel prensipleri |
Ders Kaynakları |
Bozcuk, A., N., (2000), Genetik, Palme Yayıncılık, Ankara
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genetiğe Giriş | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Mitoz ve Mayoz Bölünme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Mendel Genetiği | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Mendel Genetiğinin Uzantıları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Ökaryotlarda Kromozon Haritalaması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Bakterilerde ve Bakteriyofajlarda Genetik Analizler ve Haritalama | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Eşeyin Belirlenmesi ve Eşey Kromozomları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Kromozom Mutasyonları: Kromozom Sayısı ve Düzenindeki Değişiklikler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Çekirdek Dışı Kalıtım | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | DNA Yapısı ve Analizi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | DNA Replikasyonu ve Rekombinasyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Kromozomlardaki DNA’nın Organizasyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Genetik Şifre ve Transkripsiyon | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Translasyon ve Proteinler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
15 | Gen Mutasyonu, DNA onarımı ve Transpozisyon | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hücre, organizma ve popülasyon düzeyinde genetiğin temel prensiplerinin öğrenilmesi ve genetik bozuklukların anlaşılması | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hücre, organizma ve popülasyon düzeyinde genetiğin temel prensiplerinin öğrenilmesi ve genetik bozuklukların anlaşılması | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |