Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomühendislik Laboratuvarı I | BYM308 | 6 | 0 + 4 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN Doç. Dr. Mesut IŞIK Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders kapsamında canlılar için hücresel tampon sistemi ve çözeltilerin önemini vurgulayarak çözelti hazırlama, tamponlama kapasitesi ve tampon sistemlerinin deneysel yöntemlerle aktarılması amaçlanmıştır (2 haftalık uygulamalar için). |
Ders İçeriği |
Hücresel tampon sistemi, tamponlama kapasitesi, çözelti hazırlama ve titrasyon deneyleri |
Ders Kaynakları |
Sambrook, J., Russell, D.W., Moleküler Klonlama: Bir Laboratuvar El Kitabı (Molecular Cloning: A Laboratory Manual), 3. Baskı, Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2001.
Plummer, D.T., Biochemistry Laboratory Techniques, 3. Baskı, McGraw-Hill, 1987. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve laboratuvar güvenliği | Laboratuar |
2 | Çözelti hazırlama teknikleri | Laboratuar |
3 | pH ve tampon çözeltilere giriş | Laboratuar |
4 | Tampon sistemlerinin hazırlanması | Laboratuar |
4 | Hücre zarında ozmotik basınç deneyi | Laboratuar |
4 | Hücre zarında ozmotik basınç deneyi | Laboratuar |
6 | Proteinlerin çöktürülmesi ve çözünürlüğü | Laboratuar |
7 | Ara sınav | Laboratuar |
8 | Enzim aktivitesinin ölçülmesi I | Laboratuar |
9 | Enzim aktivitesinin ölçülmesi II | Laboratuar |
10 | Mikrobiyal büyüme eğrisi deneyi | Laboratuar |
11 | Spektrofotometrik ölçümler (OD600) | Laboratuar |
12 | DNA izolasyonu (basit yöntem) | Laboratuar |
13 | Protein tayini (Bradford yöntemi) | Laboratuar |
14 | Genel tekrar ve dönem sonu uygulama değerlendirmesi | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Canlı sistemlerinde tampon sisteminin önemini kavrar | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kimyasal reaksiyonlar ve birçok biyoteknolojik uygulamalarda kullanmak üzere çözelti hazırlama deneyimine sahip olmak | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Birçok alanda deneysel çalışmaları yapacak özgüvene sahip olmak | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Canlı sistemlerinde tampon sisteminin önemini kavrar | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ;
Kimyasal reaksiyonlar ve birçok biyoteknolojik uygulamalarda kullanmak üzere çözelti hazırlama deneyimine sahip olmak | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ;
Birçok alanda deneysel çalışmaları yapacak özgüvene sahip olmak | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ;
Ortalama Değer | 2,67 | 2,67 | 3 | 3,33 | 3 | 2,67 | 2 | 3 | 2 | 2,33 | 2,33 |