Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Tezi I | BYM310 | 6 | 0 + 4 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Laboratuvar ve literatür çalışması |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN Doç. Dr. Rafig GURBANOV Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Doç. Dr. Mesut IŞIK Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bir bilimsel problemi tespit etme, bu probleme yönelik proje tasarlama ,deneysel analizler ve sonuçların değerlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Öğrencilere bireysel olarak bölüm öğretim üyelerince biyomühendislik, biyokimya ve biyoteknoloji konularında laboratuvar çalışmalarını kapsayan projeler verilir. Proje öğretim üyeleriyle yakın işbirliği içinde laboratuvar çalışmalarını ve yazılı bir rapor sunulmasını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
7 | Tez çalışması, Ara değerlendirme | Problem Çözme Laboratuar Sözlü |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çalışmasıyla ilgili bilimsel rapor hazırlama ve sunma yetisine sahip olur. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İlgi duyduğu alana yönelik bilimsel projeler tasarlama ve gerçekleştirme yöntemlerini öğrenir. | Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Her öğrenci, bir bilimsel çalışmada bireysel ve ekip çalışmasının nasıl gerçekleştirildiğini öğrenir. | Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bitirme çalışmasını yürüten öğretim üyesi ve diğer ekip arkadaşları ile uyumlu çalışma ve çalışma konusuna ait çalışma yöntemlerini öğrenir. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çalışmasıyla ilgili bilimsel rapor hazırlama ve sunma yetisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İlgi duyduğu alana yönelik bilimsel projeler tasarlama ve gerçekleştirme yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Her öğrenci, bir bilimsel çalışmada bireysel ve ekip çalışmasının nasıl gerçekleştirildiğini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bitirme çalışmasını yürüten öğretim üyesi ve diğer ekip arkadaşları ile uyumlu çalışma ve çalışma konusuna ait çalışma yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |