Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomühendislik Tasarımı | BYM401 | 7 | 3 + 2 | 6,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders proje tabanlı olarak yürütülecek; teorik girişler, danışmanlık toplantıları, grup çalışmaları ve dönem sonu proje sunumları içerecektir. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN |
Amaç |
Öğrencilerin biyomühendislik alanındaki temel bilgilerini kullanarak gerçek bir tasarım problemini çözme becerisi kazanmalarını sağlamak. Dersin amacı; problem tanımlama, literatür tarama, deneysel/veri temelli yaklaşım geliştirme, tasarım süreci, ekonomik ve etik boyutların değerlendirilmesi konularında yetkinlik kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Biyomühendislik tasarımına giriş ve proje konularının belirlenmesi Tasarım süreci: problem tanımlama ve amaçların belirlenmesi Literatür taraması ve veri toplama yöntemleri Tasarımda mühendislik kısıtları (ekonomi, güvenlik, etik) Deneysel ve hesaplamalı yöntemlerin seçimi Ön tasarım ve alternatif çözümler Ara sınav (Proje ilerleme raporu) Seçilen tasarımın detaylandırılması Biyolojik ve mühendislik parametrelerinin analizi Prototip geliştirme veya simülasyon çalışmaları Tasarımın ekonomik analizi ve sürdürülebilirlik boyutu Etik, güvenlik ve toplumsal etkiler Proje raporu yazımı ve sunuma hazırlık Final proje sunumları ve değerlendirme |
Ders Kaynakları |
Enderle, J.D., Blanchard, S.M., Bronzino, J.D., Introduction to Biomedical Engineering, 4th Edition, Academic Press, 2020.
Dym, C.L., Little, P., Orwin, E.J., Engineering Design: A Project-Based Introduction, 4th Edition, Wiley, 2013. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyomühendislik tasarımına giriş ve proje konularının belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Tasarım süreci: problem tanımlama ve amaçların belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Literatür taraması ve veri toplama yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Tasarımda mühendislik kısıtları (ekonomi, güvenlik, etik) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Deneysel ve hesaplamalı yöntemlerin seçimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Ön tasarım ve alternatif çözümler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Seçilen tasarımın detaylandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Biyolojik ve mühendislik parametrelerinin analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Prototip geliştirme veya simülasyon çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tasarımın ekonomik analizi ve sürdürülebilirlik boyutu | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Etik, güvenlik ve toplumsal etkiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Proje raporu yazımı ve sunuma hazırlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Final proje sunumları ve değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyomühendislikte tasarım sürecinin temel aşamalarını açıklar. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bir biyomühendislik problemini tanımlar ve tasarım amaçlarını belirler. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Literatür taraması yapar ve bilimsel verileri tasarım sürecine entegre eder. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Biyomühendislik tasarımlarında ekonomik, etik ve güvenlik kısıtlarını değerlendirir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Deneysel veya hesaplamalı yöntemleri kullanarak bir biyomühendislik tasarımı geliştirir ve sunar. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyomühendislikte tasarım sürecinin temel aşamalarını açıklar. | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bir biyomühendislik problemini tanımlar ve tasarım amaçlarını belirler. | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Literatür taraması yapar ve bilimsel verileri tasarım sürecine entegre eder. | - | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | ;
Biyomühendislik tasarımlarında ekonomik, etik ve güvenlik kısıtlarını değerlendirir. | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Deneysel veya hesaplamalı yöntemleri kullanarak bir biyomühendislik tasarımı geliştirir ve sunar. | - | - | - | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 0,2 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,2 | 0,4 | 0,4 | 0,2 | 0,4 | 0,4 |