Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomühendislik Laboratuvarı II | BYM407 | 7 | 0 + 4 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rafig GURBANOV Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL Doç. Dr. Rafig GURBANOV |
Amaç |
Laboratuvar ölçeğinde (erlen, küçük ölçekli biyoreaktör) gerçekleştirilecek mikrobiyal üretimlerde üretimin her aşamasında sterilizasyon tekniklerinin öğrenilmesi yanı sıra mikrobiyolojide kullanılan temel tekniklerin uygulamalı olarak gösterilmesi, Kromatografik yöntemlerin (gaz, sıvı vb.) öğrenilmesi, enzim immobilizasyonu ve kinetiğinin kavranması |
Ders İçeriği |
Sterilizasyon ve besiyeri hazırlanması, saf kültür eldesi (çizgi plaka ve dökme plaka yöntemleri ile), mikroorganizmaların boyanması, mikroorganizmaların saklama yöntemleri, Kromatografik yöntemler(gaz, sıvı vb.),, enzim immobilizasyonu ve kinetiği |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Uygulama 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 14 | 56 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Laboratuvarda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
2 | Mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan gereçler, ekipman ve Mikrobiyolojik Terimler | Tartışmalı Ders Laboratuar |
3 | Mikroorganizmaların Üretimi, üretimde kullanılan besiyerleri ve sterilizasyon | Tartışmalı Ders Laboratuar |
4 | Saf kültür eldesi- Çizgi Plaka Yöntemi, Dökme Plaka Yöntem | Tartışmalı Ders Laboratuar |
5 | Mikroorganizmaları Saklama Yöntemleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar |
6 | Enfeksiyon etkenlerinin Laboratuvar Tanısı | Tartışmalı Ders Laboratuar |
7 | Mikroorganizmaların Boyanması, microscopic examination | Tartışmalı Ders Laboratuar |
8 | Genel Kromatografi Teknikleri Teori ve Uygulama | Tartışmalı Ders Laboratuar |
9 | Gaz Kromatografisi Uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Gaz Kromatografisi - Kütle Spektrometresi Uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
11 | Sıvı Kromatografisi Uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
11 | Sıvı Kromatografisi- Kütle Spektrometresi Uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
12 | Optik Spektroskopi Uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
13 | Enzim İmmobilizasyonu | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Enzim Kinetiği | Tartışmalı Ders Laboratuar |
15 | Final Uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mikrobiyolojide temel tekniklerin öğrenilmesi (saf kültür, sterilizasyon, besiyeri hazırlama) | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kromatografik yöntemlerin kavranması (Gaz ve sıvı kromatografisi) | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mikroorganizma ekim tekniklerinin kavranması | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Enzim immobiliasyonu ve kinetiğinin kavranması | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mikroorganizmaları saklama yöntemleri ile mikroorganizmaları boyama tekniklerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mikrobiyolojide temel tekniklerin öğrenilmesi (saf kültür, sterilizasyon, besiyeri hazırlama) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Kromatografik yöntemlerin kavranması (Gaz ve sıvı kromatografisi) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Mikroorganizma ekim tekniklerinin kavranması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Enzim immobiliasyonu ve kinetiğinin kavranması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Mikroorganizmaları saklama yöntemleri ile mikroorganizmaları boyama tekniklerinin öğrenilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |