EN
  • Anasayfa
  • BYM409 Bitirme Tezi II (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BYM409 - Bitirme Tezi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitirme Tezi II BYM409 7 0 + 4 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Laboratuvar ve literatür çalışması
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN Doç. Dr. Mesut IŞIK Doç. Dr. Rafig GURBANOV
Ders Veren Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL Doç. Dr. Rafig GURBANOV Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN
Amaç

Bir bilimsel problemi tespit etme, bu probleme yönelik proje tasarlama ,deneysel analizler ve sonuçların değerlendirilmesi

Ders İçeriği

Öğrencilere bireysel olarak bölüm öğretim üyelerince biyomühendislik, biyokimya ve biyoteknoloji konularında laboratuvar çalışmalarını kapsayan projeler verilir. Proje öğretim üyeleriyle yakın işbirliği içinde laboratuvar çalışmalarını ve yazılı bir rapor sunulmasını içermektedir.

Ders Kaynakları
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Uygulama 1 20
Uygulama 2 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
3 Bitirme Tezi Çalışması
3 Bitirme Tezi Çalışması
3 Bitirme Tezi Çalışması
3 Bitirme Tezi Çalışması
3 Bitirme Tezi Çalışması
3 Bitirme Tezi Çalışması
7 Ara sınav
3 Bitirme Tezi Çalışması
3 Bitirme Tezi Çalışması
3 Bitirme Tezi Çalışması
3 Bitirme Tezi Çalışması
3 Bitirme Tezi Çalışması
3 Bitirme Tezi Çalışması
3 Bitirme Tezi Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
4- Çalışmasıyla ilgili bilimsel rapor hazırlama ve sunma yetisine sahip olur.
2- İlgi duyduğu alana yönelik bilimsel projeler tasarlama ve gerçekleştirme yöntemlerini öğrenir.
1- Her öğrenci, bir bilimsel çalışmada bireysel ve ekip çalışmasının nasıl gerçekleştirildiğini öğrenir.
3- Bitirme çalışmasını yürüten öğretim üyesi ve diğer ekip arkadaşları ile uyumlu çalışma ve çalışma konusuna ait çalışma yöntemlerini öğrenir.
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
4- Çalışmasıyla ilgili bilimsel rapor hazırlama ve sunma yetisine sahip olur. 4 3 3 3 4 4 4 4 3 3 2
2- İlgi duyduğu alana yönelik bilimsel projeler tasarlama ve gerçekleştirme yöntemlerini öğrenir. 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2
1- Her öğrenci, bir bilimsel çalışmada bireysel ve ekip çalışmasının nasıl gerçekleştirildiğini öğrenir. 4 3 2 3 3 3 3 3 3 4 2
3- Bitirme çalışmasını yürüten öğretim üyesi ve diğer ekip arkadaşları ile uyumlu çalışma ve çalışma konusuna ait çalışma yöntemlerini öğrenir. 4 3 3 3 2 4 3 3 4 4 3
Ortalama Değer 4 3 2,75 3 3 3,5 3,25 3,25 3,25 3,5 2,25