| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bitirme Tezi II | BYM409 | 7 | 0 + 4 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Laboratuvar ve literatür çalışması |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Mesut IŞIK (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Rafig GURBANOV (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL Doç. Dr. Rafig GURBANOV Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN |
| Amaç |
Bir bilimsel problemi tespit etme, bu probleme yönelik proje tasarlama ,deneysel analizler ve sonuçların değerlendirilmesi |
| Ders İçeriği |
Öğrencilere bireysel olarak bölüm öğretim üyelerince biyomühendislik, biyokimya ve biyoteknoloji konularında laboratuvar çalışmalarını kapsayan projeler verilir. Proje öğretim üyeleriyle yakın işbirliği içinde laboratuvar çalışmalarını ve yazılı bir rapor sunulmasını içermektedir. |
| Ders Kaynakları | |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Uygulama 1 | 20 |
| Uygulama 2 | 20 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 7 | Ara sınav | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
| 3 | Bitirme Tezi Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| 4- Çalışmasıyla ilgili bilimsel rapor hazırlama ve sunma yetisine sahip olur. | |||
| 2- İlgi duyduğu alana yönelik bilimsel projeler tasarlama ve gerçekleştirme yöntemlerini öğrenir. | |||
| 1- Her öğrenci, bir bilimsel çalışmada bireysel ve ekip çalışmasının nasıl gerçekleştirildiğini öğrenir. | |||
| 3- Bitirme çalışmasını yürüten öğretim üyesi ve diğer ekip arkadaşları ile uyumlu çalışma ve çalışma konusuna ait çalışma yöntemlerini öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 4- Çalışmasıyla ilgili bilimsel rapor hazırlama ve sunma yetisine sahip olur. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | ;
| 2- İlgi duyduğu alana yönelik bilimsel projeler tasarlama ve gerçekleştirme yöntemlerini öğrenir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ;
| 1- Her öğrenci, bir bilimsel çalışmada bireysel ve ekip çalışmasının nasıl gerçekleştirildiğini öğrenir. | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | ;
| 3- Bitirme çalışmasını yürüten öğretim üyesi ve diğer ekip arkadaşları ile uyumlu çalışma ve çalışma konusuna ait çalışma yöntemlerini öğrenir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 3 | 2,75 | 3 | 3 | 3,5 | 3,25 | 3,25 | 3,25 | 3,5 | 2,25 |