Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Tezi II | BYM409 | 7 | 0 + 4 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Laboratuvar ve literatür çalışması |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN Doç. Dr. Mesut IŞIK Doç. Dr. Rafig GURBANOV |
Ders Veren | Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL Doç. Dr. Rafig GURBANOV Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN |
Amaç |
Bir bilimsel problemi tespit etme, bu probleme yönelik proje tasarlama ,deneysel analizler ve sonuçların değerlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Öğrencilere bireysel olarak bölüm öğretim üyelerince biyomühendislik, biyokimya ve biyoteknoloji konularında laboratuvar çalışmalarını kapsayan projeler verilir. Proje öğretim üyeleriyle yakın işbirliği içinde laboratuvar çalışmalarını ve yazılı bir rapor sunulmasını içermektedir. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Uygulama 1 | 20 |
Uygulama 2 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
7 | Ara sınav | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması | |
3 | Bitirme Tezi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
4- Çalışmasıyla ilgili bilimsel rapor hazırlama ve sunma yetisine sahip olur. | |||
2- İlgi duyduğu alana yönelik bilimsel projeler tasarlama ve gerçekleştirme yöntemlerini öğrenir. | |||
1- Her öğrenci, bir bilimsel çalışmada bireysel ve ekip çalışmasının nasıl gerçekleştirildiğini öğrenir. | |||
3- Bitirme çalışmasını yürüten öğretim üyesi ve diğer ekip arkadaşları ile uyumlu çalışma ve çalışma konusuna ait çalışma yöntemlerini öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4- Çalışmasıyla ilgili bilimsel rapor hazırlama ve sunma yetisine sahip olur. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | ;
2- İlgi duyduğu alana yönelik bilimsel projeler tasarlama ve gerçekleştirme yöntemlerini öğrenir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ;
1- Her öğrenci, bir bilimsel çalışmada bireysel ve ekip çalışmasının nasıl gerçekleştirildiğini öğrenir. | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | ;
3- Bitirme çalışmasını yürüten öğretim üyesi ve diğer ekip arkadaşları ile uyumlu çalışma ve çalışma konusuna ait çalışma yöntemlerini öğrenir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
Ortalama Değer | 4 | 3 | 2,75 | 3 | 3 | 3,5 | 3,25 | 3,25 | 3,25 | 3,5 | 2,25 |