| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fizik II | FIZ102 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bülent TURAN (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Doğada elektromanyetizmayla ilişkili olan olayların fizik bakış açısıyla bütüncül bir şekilde sunulması. Elektromanyetizmanın yol açtığı temel teknolojik uygulamaların bu kuram çerçevesinde anlatımı. Noktasal elektrik yükler için tanımlanmış yasaların sürekli yük dağılımlarına uygulanmasıyla sonsuz küçük katkıların toplanmasının matematik yöntemlerle nasıl hesaplanacağının öğretilmesi. Temel matematik kavramların uygulamada nasıl kullanıldığı fikrinin öğrenciye verilmesi amaçlanır. |
| Ders İçeriği |
Elektromanyetik kavramların temel prensip ve kuramları: Coulomb yasası, Elektrik alanı, Gauss yasası, Elektrik potansiyeli, DA Elektrik devreleri, Manyetik alan, Manyetik alan kaynakları, Ampere yasası, Faraday yasası, Maddenin manyetik özelikleri, AA devreleri, Maxwell denklemleri, Elektromanyetik dalga kavramı. |
| Ders Kaynakları |
Fen ve Mühendislik İçin Fizik, Serway-Beichner, Çeviri:Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık
DERS NOTLARI Fen ve Mühendislik için Fizik II (Elektrik ve Manyetizma), R.A.Serway; Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, (5. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2002 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yük ve madde | |
| 2 | Coulomb Yasası ve elektrik alanlar | |
| 2 | Gauss yasası | |
| 4 | Gauss yasası ve uygulamaları | |
| 5 | Elektriksel potansiyel | |
| 6 | Sığa ve dielektrikler | |
| 7 | Akım ve direnç | |
| 8 | Arasınav - Yüklü bir parçacığın düzgün bir manyetik alan içindeki hareketi, Hall olayı. | |
| 9 | Manyetik alanlar | |
| 10 | Manyetik alan kaynakları | |
| 11 | Faraday kanunu | |
| 12 | İndüktans | |
| 12 | Alternatif Akım Devreleri | |
| 14 | Elektromanyetik dalgalar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir ve analiz edebilir. | |||
| Fizik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir. | |||
| Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirebilir. | |||
| Fizik alanındaki güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. Fizik ile ilgili kaynakları kullanabilecek düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | |||
| Fizik teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir ve analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fizik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Deneysel verileri gerektiği biçimde değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fizik alanındaki güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. Fizik ile ilgili kaynakları kullanabilecek düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fizik teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |