| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İngilizce I | REH101 | 1 | 6 + 0 | 8,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Mine KAYA |
| Amaç |
Öğrencilere A2 seviyesinde İngilizce okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerileri kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
İngiliz diline ait dilbilgisi kuralları, İngilizce kelimeler, Okuma ve Dinleme parçaları |
| Ders Kaynakları |
English for tourist guides ( Akın yayınevi)
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
100
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 12 | 168 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
| AKTS | 8,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tüm zamanlar konu tekrarı | Ders |
| 2 | Türkiye'de turistlerin gezeceği rotalar okuma-dinleme parçaları | Ders |
| 3 | CV hazırlama | Ders |
| 4 | Gelecek planları, If Conditionals | Ders |
| 5 | Rezervasyon yapmak | Ders |
| 6 | Şehir Turları | Ders |
| 7 | Reported Speech | Ders |
| 8 | Hobiler, çocukluk anıları | Ders |
| 9 | Relative Clauses | Ders |
| 10 | Farklı ülkelerin mutfakları | Ders |
| 11 | Passive Voice | Ders |
| 12 | Turizm Rehberliğinde yer alan bölümler | Ders |
| 13 | Otel çeşitleri, en ilginç oteller, kıyaslama cümleleri | Ders |
| 13 | Zorunlulukları ve tavsiyeleri belirtme | |
| 14 | Teknoloji ve Turizm | Ders |
| 14 | Tekrar | Gösterim Benzetim Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| - A2 düzeyinde paragraflar yazabilecek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| - A2 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| - A2 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecektir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| - A2 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| - Genel turizmde kullanılan kelime ve cümle yapılarını öğrenecek ve kullanabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| - A2 düzeyinde paragraflar yazabilecek | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| - A2 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| - A2 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecektir | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| - A2 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |