| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Turizm | REH109 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin turizmin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini, başlıca turizm türlerini, turizm endüstrisinin yapısını ve turizmin ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel etkilerini kavramalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin turizm olgusunu bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilmesini ve sektöre yönelik temel bilgi birikimini geliştirmesini hedefler. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, turizmin temel kavramlarını, turizmin tarihsel gelişimini, turizm çeşitlerini, turizm endüstrisinin alt sektörlerini ve turizmin ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel etkilerini kapsamaktadır. Ayrıca turizm talebi, turist davranışları, destinasyon çekicilikleri ve turizmde güncel eğilimlere ilişkin temel bilgiler sunulmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Kozak vd, (2018) Genel turizm: İlkeler-Kavramlar Detay Yayıncılık Ankara
Cook, R., Hsu, C., Marqua, J., & Tuna, M. (2016). Konaklama ve Seyahat İşletmeciliği. M. Tuna, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 15 | 45 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Turizme Giriş ve Temel Kavramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Turist Kavramı, Turist Sınıflandırmaları ve Seyahat Motivasyonları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Turizmin Tarihsel Gelişimi ve Seyahat Olgusunun Evrimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Turizm Türleri ve Turizm Çeşitlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Turizm Endüstrisinin Yapısı ve Alt Sektörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Turizm Talebi, Turizm Arzı ve Turistik Ürün Bileşenleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Destinasyon Kavramı ve Destinasyon Çekicilikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Turizmin Ekonomik Etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Turizmin Sosyo-Kültürel Etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Turizmin Çevresel Etkileri ve Sürdürülebilir Turizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Alternatif Turizm Türleri: Ekoturizm, kırsal turizm, edebiyat turizmi, kutup turizmi, alışveriş turizmi, kruvaziyer turizmi, macera turizmi, inanç turizmi, festival/etkinlik turizmi, dizi/film turizmi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Alternatif Turizm Türleri: Özel İlgi Turizmi, Sağlık Turizmi, Mağara Turizmi, Kış Turizmi, Yayla Turizmi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Alternatif Turizm Türleri: Yat Turizmi, Spor Turizmi, Golf Turizmi, Mutfak Turizmi, Eğlence Turizmi, Kamp ve Karavan Turizmi | Ders Sözlü |
| 14 | Turizmin Güncel Sorunları ve Geleceği | Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler, turizm talebi, turist türleri, seyahat motivasyonları ve destinasyon çekiciliklerini inceleyerek turistik davranışı yorumlar; ayrıca alternatif turizm türlerinin gelişimini ve sınıflandırılmasını değerlendirir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Öğrenciler, turizmin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini açıklayarak turizmin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavrar; turizm endüstrisinde yer alan turistik işletmelerin yapısını ve işleyişini değerlendirir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Öğrenciler, turizmin ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel etkilerini analiz ederek turizm faaliyetlerinin toplum ve sektör üzerindeki sonuçlarını değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler, turizm talebi, turist türleri, seyahat motivasyonları ve destinasyon çekiciliklerini inceleyerek turistik davranışı yorumlar; ayrıca alternatif turizm türlerinin gelişimini ve sınıflandırılmasını değerlendirir. | 4 | - | 5 | - | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler, turizmin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini açıklayarak turizmin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavrar; turizm endüstrisinde yer alan turistik işletmelerin yapısını ve işleyişini değerlendirir. | 5 | - | 5 | - | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler, turizmin ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel etkilerini analiz ederek turizm faaliyetlerinin toplum ve sektör üzerindeki sonuçlarını değerlendirir. | 4 | - | 5 | - | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 4,33 | - | 5 | - | 5 | 4,67 | 4 | 3,67 | 4 | 4 | - | - | - | - |