| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İngilizce III | REH201 | 3 | 8 + 0 | 10,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Kadir BERK (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Kadir BERK |
| Amaç |
Öğrencilere B1 seviyesinde İngilizce okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerileri kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
İngiliz diline ait dilbilgisi kuralları, İngilizce kelimeler vb. |
| Ders Kaynakları |
Oxford English File Pre-Intermediate 4th Edition
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Uygulama 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
40
|
|
Destek Dersleri
|
30
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
30
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 258 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,12 | |||
| AKTS | 10,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Konu tekrarı (zamanlar), karakter sıfatları | Sözlü |
| 2 | Sorular, dönüşlülük zamirleri, soru eklentileri | Grup Çalışması Sözlü |
| 3 | İngilizcede bir konuya katılma/katılmamayı ifade etme | Grup Çalışması Sözlü |
| 4 | Gelecekteki planları ifade etme | Rol Yapma / Drama Gösterim |
| 5 | Gelecekle ilgili tahminde bulunma, yerleri tanımlayan sıfatlar | Gösterim Sözlü |
| 6 | Miktar belirleyiciler, İngilizce pazarlık yapabilme | Seminer Grup Çalışması |
| 7 | Present Perfect Continuous, phrasal verbs with ‘put’ | Rol Yapma / Drama Gösterim |
| 8 | Vize Sınavı | Sözlü |
| 9 | İngilizce'de açıklama isteme ifadeleri | Gösterim Sözlü |
| 10 | İngilizcede zorunlulukları anlatma, İşle ilgili kelimeler | Gösterim Benzetim |
| 12 | İngilizcede izin isteme/izin verme | Sözlü |
| 13 | Konu Tekrarı | Grup Çalışması Sözlü |
| 14 | Konu Tekrarları | Sözlü |
| 15 | Konuşma Alıştırmaları | Rol Yapma / Drama |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| - B1 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek | |||
| - B1 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek | |||
| - B1 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecektir | |||
| - B1 düzeyinde paragraflar yazabilecek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| - B1 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce diyaloglar kurabilecek | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | ;
| - B1 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | ;
| - B1 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecektir | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | ;
| - B1 düzeyinde paragraflar yazabilecek | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |