EN
  • Anasayfa
  • REH225 Hizmet Pazarlaması (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
REH225 - Hizmet Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hizmet Pazarlaması REH225 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı hizmet sektörü ve işletmelerinin özelliklerini öğretmektir.

Ders İçeriği

Hizmet ekonomisinin kavranması, hizmet sektörünün gelişimi, hizmetlerde fiyat, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, Talep ve kapasite yönetimi, hizmet kalitesi, insan kaynakları, uluslararası hizmet pazarlaması, ilişkisel pazarlama ve müşteri elde tutma.

Ders Kaynakları Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlaması ve Yönetimine Giriş, Seçkin Yayınevi.
Öztürk, S. A. (2017), Hizmet Pazarlaması, Ekin Yayınevi.
Hizmet Pazarlaması (Nazmi Kozak, Çağıl Hale Özel, Deniz Karagöz Yüncü)
Hizmet Pazarlaması Stratejik Bir Yaklaşımla (Berrin Onaran, Alparslan Özmen)
Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri (Remzi Altınışık)
Hizmet Pazarlaması (A. Hamdi İslamoğlu, Kenan Aydın)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
2 Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
3 Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
4 Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
5 Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
6 Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
7 Hizmetler Bağlamında Tüketici Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
8 Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
9 Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
10 Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
11 Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
12 Hizmetlerin Fiyatlandırılması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
13 Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
14 Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hizmet işletmelerinde pazarlama sürecini yönetir Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hizmet pazarlaması stratejilerini oluşturur Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hizmetler bağlamında tüketici yaklaşımlarını belirler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmeler için hizmetlerin rolü ve önemini kavrar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hizmet karması elemanlarını açıklar ve analiz eder. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hizmet işletmelerinde pazarlama sürecini yönetir - - - - - - - - - - - - - -
Hizmet pazarlaması stratejilerini oluşturur - - - - - - - - - - - - - -
Hizmetler bağlamında tüketici yaklaşımlarını belirler - - - - - - - - - - - - - -
İşletmeler için hizmetlerin rolü ve önemini kavrar - - - - - - - - - - - - - -
Hizmet karması elemanlarını açıklar ve analiz eder. - - - - - - - - - - - - - -