EN
  • Anasayfa
  • REH224 Anadolu Uygarlıkları II (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
REH224 - Anadolu Uygarlıkları II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Anadolu Uygarlıkları II REH224 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Murat TÜRKTEKİ
Ders Veren Prof. Dr. Murat TÜRKTEKİ
Amaç

Anadolu'da yazı öncesi ve yazılı dönemlerde(İlk Tunç Çağı- Orta Tunç Çağı- Geç Tunç Çağı- Demir Çağı) ortaya çıkan kültürlerin özelliklerinin maddi kalıntılara dayanılarak tanıtılması.

Ders İçeriği

Anadolu'da MÖ. 4. Binyıl sonundan MÖ 1. Binyıl ortasına kadar Anadolu'da yaşamış olan uygarlıkların tanıtılması bu dersin içeriğini oluşturur. Bu kapsamda bölüm öğrencilerine yönelik olarak güncel ve gezilebilir niteliği olan alanlar ile döneme ait buluntular tanıtılır.

Ders Kaynakları Sagona, A. ve P. Zimansky 2015. Arkeolojik Veriler Işığında Türkiye'nin En Eski Kültürleri MÖ 1.000.000-550.
Anadolu'nun Önsözü KÜLTEPE KANİŞ - KARUMU Asurlular İstanbul'da (Ed. F. Kulakoğlu-S.Kangal)
Hititler / Hittites: Bir Anadolu Imparatorlugu / An Anatolian Empire , 2014 Meltem Dogan-Alparslan (Editor), Metin Alparslan (Editor)
Urartu - Doğu'da Değişim 2020, Kemalettin Köroğlu, Erkan Konyar
Frigler: Midas’ın Ülkesinde, Anıtların Gölgesinde / Phrygians: In the Land of Midas, In the Shadow of Monuments 2013- Tüfekçi-Sivas,T & H. Sivas
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 73
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kalkolitik Dönemin genel özellikleri ve Mezopotamya'daki süreç. Ders
2 Arslantepe yerleşmesi Ders
3 Anadolu'da İlk Tunç Çağı Ders
4 İlk Tunç Çağı'nda Troya yerleşmesi Ders
5 Anadolu'da Eski Assur Ticaret Kolonileri Çağı Ders
6 Kültepe ve koloni çağı Ders
7 Hitit Dönemi Genel Özellikleri Ders
8 Hitit Başkenti Boğazköy Ders
9 Boğazköy ve burada bulunan eserler Ders
10 Diğer Hitit merkezleri (Alacahöyük-Ortaköy-Kuşaklı) Ders
11 Anadolu ve yakın çevresinde demir çağı uygarlıkları Ders
12 Urartian Krallığı, Önemli Merkezleri ve Anıtları ve Eserleri Ders
13 Frig Krallığı Önemli Merkezleri Anıtları ve Eserleri Ders
14 Anadolu'da Lidya Krallığı ve Pers Hakimiyeti Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Anadolu'nun tarihi çağları ve yerleşmeleri ile ilgili bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yeni kazılar ve buluntular hakkında bilgi sahibi olmak Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Arkeolojik kalıntıların bilgi altyapısına dayalı olarak doğru yorumlanması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Gezdirilebilecek nitelikte farklı alanlar hakkında bilgi edinilmesi. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Günümüze tarihi derinlik perspektifinden bakabilecek nitelikte bakış açısı kazandırmak. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Anadolu'nun tarihi çağları ve yerleşmeleri ile ilgili bilgi sahibi olmak - - 5 - - - - 5 - 5 - - - -
Yeni kazılar ve buluntular hakkında bilgi sahibi olmak - - 5 - - - - 5 - 5 - - - -
Arkeolojik kalıntıların bilgi altyapısına dayalı olarak doğru yorumlanması - - 5 - - - - 5 - 5 - - - -
Gezdirilebilecek nitelikte farklı alanlar hakkında bilgi edinilmesi. - - 5 - - - - 5 - 5 - - - -
Günümüze tarihi derinlik perspektifinden bakabilecek nitelikte bakış açısı kazandırmak. - - 5 - - - - 5 - 5 - - - -