EN
  • Anasayfa
  • REH228 Çağdaş Türk Sanatı (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
REH228 - Çağdaş Türk Sanatı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çağdaş Türk Sanatı REH228 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Görsel destekli anlatım ve anlatılan konuların görselleri örneğinde karşılıklı yorumlama
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN
Ders Veren
Amaç

Sanatta Batıya Açılıştan Günümüze kadar Türk Sanatının mimari, resim heykel, grafik, baskı resim, seramik, tekstil sanatı örnekleriyle dönemin sosyo-kültürel özellikleri, etken faktörleri göz önüne alınarak karşılaştırmalı olarak incelenmesidir.

Ders İçeriği

Türk Baroğu ve özellikleri, Batı etkili duvar resimleri ve teknikleri. 18-19 yüzyıl Duvar resim örnekleri, Yabancı Ressamlar ve İstanbul Primitif Ressamlar ve eserleri, I. Ve II. Ulusal Mimari. Türk Empresyonistleri, ve resimleri, ilk Heykel Sanatçılarımız ve eserleri, ilk Kadın ressamlar, Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi Heykeli Grafik Sanatı, Müstakil Ressamlar ve heykeltıraşlar Birliği ve D. Grubu Sanatçıları, Yeniler Grubu ve Resim Anlayışlarından Örnekler 1950 Sonrası Modern Türk Mimarisi ve Heykeli, Türk Sanatı'nda görülen sanat eğilimlerinin yorumlanmasıdır.

Ders Kaynakları S. Tansuğ, Çağdaş Türk sanatına temel yaklaşımlar. Bilgi Yayınevi, İstanbul , 1997.
S. Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Yayınevi, İstanbul , 2008.
M. Sağlam, Çağdaş Türk Resim Sanatı, TC Merkez Bankası Yayını, İstanbul, Nisan 2011.
Kaya Özsezgin-Mustafa Aslıer, Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. 4., Tiglat Yayınları, İstanbul, 1989.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sanatta Batıya Açılış (Lale Devri)-Türk Baroğu ve özellikleri Barok Eserlerden örnekler Eklektik Üsluplar ve örnekleri Ders
2 Batı etkili duvar resimleri ve teknikleri.18-19 yüzyıl Duvar resim örnekleri Yabancı Ressamlar ve İstanbul Primitif Ressamlar ve eserleri Ders
3 Batılılaşma Döneminin Genel Çerçevesi, Kavramlar, Pera/Beyoğlu ve Saray Etrafında şekillenen Sanat. Askeri Okullara Resim Dersi Konulması ve Mühendishâne-i Berri-i Hümâyun‟unAsker-Ressamların Yetişmesindeki Rolü Ders
4 Sanayi i Nefise'nin Açılışı Osman Hamdi Bey ve Türk Sanatına katkıları .Şeker Ahmet Paşa Kuşağı da Denilen Türk Resminin Klasikleri(Şeker Ahmet Paşa,Süleyman Seyyit,Osman Hamdi Bey) ile 1914’ler(Türk Empresyonistleri) arasındaki Köprü:Halil Paşa ve Hoca Ali Rıza’nın Türk Resmine katkıları. Ders
5 1914'ler Kuşağı(İlk Türk Empresyonistleri)sanatçıları ve resimlerinden örnekler Ders
6 İlk Heykel Sanatçılarımız ve eserlerinden örnekler İnas Mektebi'nin Açılışı ve ilk kadın ressamlar ve eserlerinden örnekler Ders
7 Cumhuriyet Dönemi Türk Sanatı: I. Ulusal Mimari Örnekleri. Mimarlıkta gelişmeler Ders
8 ARA SINAV- Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği D.Grubu Sanatçıları ve eserlerinden örnekler. Ders
9 Türkiye'de Grafik Sanatının Gelişmesi Çağdaş Seramik ve Baskı resim sanatçıları Ders
10 Yeniler Grubu ve resim anlayışlarından örnekler.1950 Sonrası Türk Heykeli Ders
11 II. Ulusal Mimarlık Akımı. 1950 sonrası Modern Türk Mimarisinden Örnekler. Ders
12 Türkiye'de 1960 sonrasından günümüze sanat ortamına genel bir bakış. Ders
13 2000 den Günümüze Çağdaş Türk Sanatında yeni Açılımlar I Ders
14 2000 den Günümüze Çağdaş Türk Sanatında yeni Açılımlar II Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yakın tarih çalışmalarına yönelik ilgisinin canlandırılması, tarihsel verilerin sentez iradesini besleyen bir veri alanı olduğuna yönelik gerçeği algılaması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türk resim sanatını çağdaş bir sanat oluşumu ve görsel bir kültür olgusu olarak benimsemesi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türk toplumunun gelişimiyle alakalı tarihsel, sosyal ve kültürel veriler Türk Sanatını tanımlaması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çağdaşlaşma sürecinde Türk Toplumunda Sanatın durumu Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Cumhuriyetin erken dönemlerinde kentleşme algısı ve mimariye yansımaları Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yakın tarih çalışmalarına yönelik ilgisinin canlandırılması, tarihsel verilerin sentez iradesini besleyen bir veri alanı olduğuna yönelik gerçeği algılaması - - - - - - - - - - - - - -
Türk resim sanatını çağdaş bir sanat oluşumu ve görsel bir kültür olgusu olarak benimsemesi - - - - - - - - - - - - - -
Türk toplumunun gelişimiyle alakalı tarihsel, sosyal ve kültürel veriler Türk Sanatını tanımlaması - - - - - - - - - - - - - -
Çağdaşlaşma sürecinde Türk Toplumunda Sanatın durumu - - - - - - - - - - - - - -
Cumhuriyetin erken dönemlerinde kentleşme algısı ve mimariye yansımaları - - - - - - - - - - - - - -