EN
  • Anasayfa
  • REH230 Dünya Seyahat ve Turizm Coğrafyası (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
REH230 - Dünya Seyahat ve Turizm Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dünya Seyahat ve Turizm Coğrafyası REH230 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Amaç

Dünya kıtalarının ve ülkelerinin coğrafik özellikleri ile sahip olduğu turistik değerlerin öğrenilmesi. Özellikle rehberlik mesleğinde tarih, kültür ve tabiata dönük değerlerin tanıtılması.

Ders İçeriği

Dünyayı oluşturan kıtaların ve ülkelerin tüm yönleriyle coğrafik özellikleri, turizm kaynakları, kaynakların kullanımı vb. konularla görselliği arttırılmış ders içeriklerinden oluşmaktadır.

Ders Kaynakları Nazmiye Özgüç (2018), Turizm Coğrafyası (Dünya), Çantay Yayınları
Burhanettin Zengin (2006), Turizm Coğrafyası, Değişim Yayınları, İstanbul
Lew, A., Hall, C. M., & Timothy, D. J. (2008). World geography of travel and tourism: A regional approach. Butterworth-Heinemann.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 3 6
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 3 6
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Turizmin tanımı unsurları ve diğer bilim dalları ile ilişkisi Ders Sözlü
2 Turizm ve Coğrafya ilişkisi, turizm coğrafyasına genel bir bakış Ders Sözlü
3 Turizm coğrafyasının unsurları ve sürdürülebilir turizm Ders Sözlü
4 Fizikî ve beşerî coğrafya unsurları ve turizme uygun alanlar Ders Sözlü
5 Turizm türleri ve turizmin sosyal, çevresel ve ekonomik etkileri Ders Sözlü
6 Türkiye turizm coğrafyasının genel özellikleri; (coğrafi konum yeryüzü şekilleri, iklim, bitki örtüsü, akarsu ve göller bakımından) Ders Sözlü
7 ARA SINAV Sözlü
8 Turizm türleri bakımından Ortadoğu ve Güney Asya Turizmi Ders Sözlü
9 Turizm türleri bakımından Asya ve Pasifik Turizmi Ders Sözlü
10 Turizm türleri bakımından Avustralya ve Yeni Zelanda Turizmi Ders Sözlü
11 Turizm türleri bakımından Kuzey ve Güney Amerika Turizmi Ders Sözlü
12 Turizm türleri bakımından Orta ve Güney Afrika Turizmi Ders Sözlü
13 Turizm türleri bakımından Uzakdoğu ve Orta Asya Turizmi Ders Sözlü
14 Çin Halk Cumhuriyeti-Hindistan ve Orta Asya Türk Devletlerinde Turizm Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Rehber adayı Dünya'nın doğal, arkeolojik, tarihi ve kültürel değerlerini bilir ve bunları gerektiğinde güncel olaylarla sentezleyerek gruplarıyla paylaşır. Sunum / Seminer Seminer Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Rehber adayı Türkiye’de ve dünyada yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur ve bu bilgileri kullanarak değerlendirme yapar. Sunum / Seminer Seminer Grup Çalışması Sözlü Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Rehber adayı Soyut ve somut kültürel miras da dâhil olmak üzere turizm cazibe unsularını koruma bilincindedir ve tur sırasında bu cazibe unsurlarına saygılı olmayı grubuna aktarır. Sunum / Seminer Seminer Grup Çalışması Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dünya turizm coğrafyasını ve kültürel miras değerlerini öğrenerek yurt dışı tur planlaması ve programı yapabilecek bilgilere sahip olunur. Sunum / Seminer Seminer Sözlü Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılar; Türkiye ve dünya ekonomisi ve turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminlerde bulunabilir. Sunum / Seminer Seminer Grup Çalışması Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Rehber adayı Dünya'nın doğal, arkeolojik, tarihi ve kültürel değerlerini bilir ve bunları gerektiğinde güncel olaylarla sentezleyerek gruplarıyla paylaşır. 4 4 5 5 5 4 4 4 5 4 3 2 3 4
Rehber adayı Türkiye’de ve dünyada yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur ve bu bilgileri kullanarak değerlendirme yapar. 4 5 4 4 4 4 4 5 4 5 3 3 3 4
Rehber adayı Soyut ve somut kültürel miras da dâhil olmak üzere turizm cazibe unsularını koruma bilincindedir ve tur sırasında bu cazibe unsurlarına saygılı olmayı grubuna aktarır. 5 4 4 4 4 4 3 4 4 5 4 2 3 4
Dünya turizm coğrafyasını ve kültürel miras değerlerini öğrenerek yurt dışı tur planlaması ve programı yapabilecek bilgilere sahip olunur. 5 4 4 5 4 4 4 4 5 5 5 2 3 5
Kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılar; Türkiye ve dünya ekonomisi ve turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminlerde bulunabilir. 5 4 5 4 4 4 4 4 4 4 5 3 3 4