| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Dünya Seyahat ve Turizm Coğrafyası | REH230 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dünya kıtalarının ve ülkelerinin coğrafik özellikleri ile sahip olduğu turistik değerlerin öğrenilmesi. Özellikle rehberlik mesleğinde tarih, kültür ve tabiata dönük değerlerin tanıtılması. |
| Ders İçeriği |
Dünyayı oluşturan kıtaların ve ülkelerin tüm yönleriyle coğrafik özellikleri, turizm kaynakları, kaynakların kullanımı vb. konularla görselliği arttırılmış ders içeriklerinden oluşmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Nazmiye Özgüç (2018), Turizm Coğrafyası (Dünya), Çantay Yayınları
Burhanettin Zengin (2006), Turizm Coğrafyası, Değişim Yayınları, İstanbul Lew, A., Hall, C. M., & Timothy, D. J. (2008). World geography of travel and tourism: A regional approach. Butterworth-Heinemann. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 2 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 6 | 1 | 6 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Turizmin tanımı unsurları ve diğer bilim dalları ile ilişkisi | Ders Sözlü |
| 2 | Turizm ve Coğrafya ilişkisi, turizm coğrafyasına genel bir bakış | Ders Sözlü |
| 3 | Turizm coğrafyasının unsurları ve sürdürülebilir turizm | Ders Sözlü |
| 4 | Fizikî ve beşerî coğrafya unsurları ve turizme uygun alanlar | Ders Sözlü |
| 5 | Turizm türleri ve turizmin sosyal, çevresel ve ekonomik etkileri | Ders Sözlü |
| 6 | Türkiye turizm coğrafyasının genel özellikleri; (coğrafi konum yeryüzü şekilleri, iklim, bitki örtüsü, akarsu ve göller bakımından) | Ders Sözlü |
| 7 | ARA SINAV | Sözlü |
| 8 | Turizm türleri bakımından Ortadoğu ve Güney Asya Turizmi | Ders Sözlü |
| 9 | Turizm türleri bakımından Asya ve Pasifik Turizmi | Ders Sözlü |
| 10 | Turizm türleri bakımından Avustralya ve Yeni Zelanda Turizmi | Ders Sözlü |
| 11 | Turizm türleri bakımından Kuzey ve Güney Amerika Turizmi | Ders Sözlü |
| 12 | Turizm türleri bakımından Orta ve Güney Afrika Turizmi | Ders Sözlü |
| 13 | Turizm türleri bakımından Uzakdoğu ve Orta Asya Turizmi | Ders Sözlü |
| 14 | Çin Halk Cumhuriyeti-Hindistan ve Orta Asya Türk Devletlerinde Turizm | Ders Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler, turizmin çeşitlerini tanımlar ve her bir turizm türünün coğrafi dağılımını analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler, fiziki, beşerî ve ekonomik coğrafi özelliklerinin turizm üzerindeki etkilerini değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Öğrenciler, Türkiye’deki başlıca turizm bölgelerini coğrafi özellikleriyle birlikte açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenciler, dünya üzerindeki farklı kıtaların ve ülkelerin turizm potansiyelini karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Öğrenciler, Türkiye’de ve dünyada seyahatin tarihsel gelişimini, seyahatle ilgili ilk kurum ve kuruluşları, farklı dönemlerde seyahatte yaşanan önemli gelişmeleri ve güncel seyahat eğilimlerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler, turizmin çeşitlerini tanımlar ve her bir turizm türünün coğrafi dağılımını analiz eder. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | ;
| Öğrenciler, fiziki, beşerî ve ekonomik coğrafi özelliklerinin turizm üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | ;
| Öğrenciler, Türkiye’deki başlıca turizm bölgelerini coğrafi özellikleriyle birlikte açıklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ;
| Öğrenciler, dünya üzerindeki farklı kıtaların ve ülkelerin turizm potansiyelini karşılaştırır. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | ;
| Öğrenciler, Türkiye’de ve dünyada seyahatin tarihsel gelişimini, seyahatle ilgili ilk kurum ve kuruluşları, farklı dönemlerde seyahatte yaşanan önemli gelişmeleri ve güncel seyahat eğilimlerini açıklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 4,4 | 3,8 | 3,8 | 4,2 | 3,8 | 4 | 4 | 4,4 | 4,2 | 4,2 | 1 | 4 | 4 |