Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
II. Yabancı Dil II (Almanca II) | REH244 | 4 | 6 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Online teorik canlı ders |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bilge ÜNAL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Bilge ÜNAL |
Amaç |
II. Yabancı dil Almanca öğretimi |
Ders İçeriği |
II. yabancı dil Almanca öğretimi II |
Ders Kaynakları |
1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen 2. A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
100
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 6 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, Kaynak bilgisi, Seviye belirleme, giriş, kaynakça , ders içeriği, ders | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | Online canlı ders teorik | Ders Tartışmalı Ders |
2 | resmi ve günlük zaman dilimleri-saat, geçmiş zaman | Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
3 | Online canlı ders teorik, ünlüler, doğum tarihi, künye bilgileri, form doldurma | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | tatil - rezervasyon-şikayet telefon görüşmesi ile | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | mektup yazmak tatil, hobiler, havadurumu, arkadaşlar hakkında, davetiye yazmak | Gösterim Grup Çalışması |
6 | bölünebilir fiiler, cümle yapısı, Perfekt haben ve sein ile | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | konu tekrarı | |
8 | üniversitede bölümler, modal können, aktiviteler | |
9 | Cümledeki edatlar, yol tarifi, davet | Gösterim Benzetim Grup Çalışması |
10 | özel günler, davet hazırlamak, özel günler, davet hazırlamak, deklination | Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü |
11 | yönergeler-modal fiiller-cümle yapısı- sağlık ile ilgili | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | Karşılaştırma, zu ile mastar, kibar konuşma - dilek kipi II | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
13 | Soru sözcüğü, zarflar, tarifler içeren yan tümce | Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
14 | değerlendirme Soru kelimeleri, olumsuz cümle, modal çekimler, modal kullanım | Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Deutsch A 1.1. verstehen A 1.1. Wortschatz | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Deutsch A 1.1. Grammatik, Praesens, Praeteritum, Perfekt, Satzbau, Pronomen, Praepositionen, | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Deutsche Aussprache | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
alltaegliche+formelle+informelle Sprachfaehigkeiten/güncel resmi ve gayrı resmi dil konuşma becerileri | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kommunikation A1.1./İletişim A 1.1. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Deutsch A 1.1. verstehen A 1.1. Wortschatz | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Deutsch A 1.1. Grammatik, Praesens, Praeteritum, Perfekt, Satzbau, Pronomen, Praepositionen, | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Deutsche Aussprache | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
alltaegliche+formelle+informelle Sprachfaehigkeiten/güncel resmi ve gayrı resmi dil konuşma becerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Kommunikation A1.1./İletişim A 1.1. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |