| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| II. Yabancı Dil II (Almanca II) | REH244 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Online teorik canlı ders |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
II. Yabancı dil Almanca öğretimi II |
| Ders İçeriği |
II. yabancı dil Almanca öğretimi II |
| Ders Kaynakları |
1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen 2. A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 12 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 6 | 6 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, kaynakça, ders içeriği, ders | Ders |
| 2 | resmi ve günlük zaman dilimleri-saat, geçmiş zaman | Ders |
| 3 | Ünlüler, doğum tarihi, künye bilgileri, form doldurma | Ders |
| 4 | Tatil-rezervasyon-şikayet- telefon görüşmesi ile | Ders |
| 5 | mektup yazmak-tatil, hobiler, hava durumu, arkadaşlar hakkında, davetiye yazmak | Ders |
| 6 | bölünebilir fiiler, cümle yapısı, perfekt ""haben ve "sein" fiileri ile | Ders |
| 7 | Konu tekrarı | Ders |
| 8 | ara sınavı | Ders |
| 9 | etkinlik, buluşma, lokantada dialog, Præpositionen im Dativ, yol tarifi, davetiye | Ders |
| 10 | özel günler, etkinlik-organizasyon hazırlamak, deklination | Ders |
| 11 | yönergeler, modal fiiller, cümle yapısı, sağlık hakkında | Ders |
| 12 | Komparation, Infinitiv mit zu, Höfliche Rede Konjunktiv II | Ders |
| 13 | Nebensatz mit Fragewort, Adverbien, Rezepte | Ders |
| 7 | konu tekrarı | |
| 15 | final sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| alltägliche - formelle- informelle Sprachfähigkeiten | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Fremdsprache Deutsch A 1.1. verstehen, Wortschatz A 1.1. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Deutsch A 1.1. Grammatik, Praesens, Praeteritum, Perfekt, Satzbau, Pronomen Praepositionen | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Aussprache - Intonation | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kommunikation A1.1. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Deutsch A 1.1. verstehen A 1.1. Wortschatz | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Deutsch A 1.1. Grammatik, Praesens, Praeteritum, Perfekt, Satzbau, Pronomen, Praepositionen, | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Deutsche Aussprache | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| alltaegliche+formelle+informelle Sprachfaehigkeiten/güncel resmi ve gayrı resmi dil konuşma becerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Kommunikation A1.1./İletişim A 1.1. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |