| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İngilizce V | REH301 | 5 | 8 + 0 | 10,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Çağrı ŞARLAR (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Çağrı ŞARLAR |
| Amaç |
Öğrencilere B2 seviyesinde İngilizce konuşma ve dinleme becerileri kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
İngiliz diline ait dilbilgisi kuralları, İngilizce kelimeler vb. |
| Ders Kaynakları |
NorthStar 3 Listening and Speaking (Pearson Publishing)
YDS Zoru Bankası Yargı YAYINEVİ |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
100
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 14 | 112 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 257 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,08 | |||
| AKTS | 10,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Konu tekrarı (zamanlar) | |
| 2 | Tahminlerde bulunmak ve bunları doğrulamak, ana fikirleri ve ayrıntıları belirlemek, fikir sormak ve fikirlerini ifade etmek. Revision (Grammar Rules) | Rol Yapma / Drama Gösterim Sözlü Ders |
| 3 | Bağlamdan anlam çıkarmak, Hedefleri ve zorlukları tanımlamak. Geçiş Kelimeleri. | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
| 4 | Dönüşlü ve karşılıklı zamirleri tanıma ve kullanma. Yoğunlaştırılmış İngilizce(Sıfat cümleleri). | Ders Grup Çalışması |
| 5 | Tahminlerde bulunma ve doğrulama, Ana fikirleri ve ayrıntıları belirleme, Yoğun İngilizce: İsim Cümleleri | Ders Grup Çalışması |
| 6 | Retorik Soruları Tanıma. Yoğun İngilizce: İsim Cümleleri, Fiilimsiler ve Mastarlar | Ders Küçük Grup Tartışması |
| 7 | Konuşmayı devam ettirmek için stratejiler uygulama. Yoğun İngilizce: Koşullu ve Modal Fiiller | Ders |
| 8 | Sınav Haftası | |
| 9 | Etkileri analiz edin ve sınıflandırma. Yoğun İngilizce: Zarf Cümleleri | Ders |
| 10 | Fikirlerinizi ayrıntılar ve örneklerle destekleme. Yoğun İngilizce: Çeviri Teknikleri | Ders |
| 11 | Bağlamdan kelimenin anlamını çıkarma. Yoğun İngilizce: Paragraf çözme teknikleri | Ders |
| 12 | Duygulara hitap etmek için dil stratejileri kullanma. Yoğun İngilizce: Alakasız Cümleleri Belirleme | Ders |
| 13 | Vurgu için tonlama ve vurguyu tanıma ve kullanma. Yoğun İngilizce: Diyalog Tamamlama | Ders |
| 14 | Bir görüşü ifade etme. Yoğun İngilizce: Cümle Tamamlama | Ders |
| 15 | Reklamlardaki yaygın kelime ve deyimleri sınıflandırma. Yoğun İngilizce: Cümle Tamamlama | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| B2 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| B2 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce bir diyalog kurabilecek | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| B2 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| YDS sınavındaki soru tülerini ve bu soru türlerine yaklaşım tekniklerini bilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| B2 düzeyinde okuma parçalarını anlayabilecek. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| B2 düzeyinde kendini tanıtabilecek, İngilizce bir diyalog kurabilecek | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| B2 düzeyinde dinleme parçalarını anlayabilecek, yorumlayabilecek. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| YDS sınavındaki soru tülerini ve bu soru türlerine yaklaşım tekniklerini bilecek. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |