EN
  • Anasayfa
  • REH321 Destinasyon Yönetimi (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
REH321 - Destinasyon Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Destinasyon Yönetimi REH321 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Ders Veren
Amaç

Bu ders pazarlama ve yönetim tekniklerinin destinasyon pazarlaması ve yönetiminde uygulanmasını amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Destinasyon kavramı, destinasyon paydaşları, destinasyon yönetimi ve kaynak planlaması, destinasyon pazarlama örgütleri, destinasyonların özellikleri, destinasyon ve sürdürülebilirlik

Ders Kaynakları Türkay, O. (2014). Destinasyon Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık
Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 4 3 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 1 2
Final Final 4 1 4
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 75
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,94
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Destinasyon kavramına giriş ve temel tanımlar Ders
2 Destinasyon yönetimi ve kaynak planlaması Ders
3 Destinasyon gelişimi/ geliştirme Ders
4 Destinasyonlarda Pazar bölümleme Ders
5 Destinasyonlarda hedef pazar belirleme Ders
6 Destinasyonlarda tanıtma ve talep oluşturma ile ilgili faaliyetlerin planlaması Ders
7 Destinasyon planlama örgütleri Ders Tartışmalı Ders
8 Destinasyon yönetimi ve destinasyon pazarlaması Ders
9 Destinasyonlarda fiyatlandırma ile ilgili faaliyetlerin planlaması Ders
10 Destinasyonlarda ulaştırma sistemleri ile ilgili faaliyetlerin planlaması Ders
11 Destinasyonlarda insan kaynakları planlaması Ders
12 Destinasyon ve Sürdürülebilirlik Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
13 Destinasyon yönetimi ve pazarlamasında yaşanan sorunlar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Genel Değerlendirme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Destinasyon yönetimi ve pazarlamasıyla ilgili temel kavramlar Sunum / Seminer Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Destinasyon yönetiminde ön plana çıkan boyutların öğrenilmesi Ödev / Proje Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Destinasyon yönetimi ve pazarlaması arasındaki ilişki Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Destinasyon yönetimi ve pazarlaması ile ilgili konularda gerek konu ile ilgisi olan gerekse olmayan kimseleri bilgilendirebilmek Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Destinasyonlarda arz ve talep koşullarını yönetim ve pazarlama açısından değerlendirebilmek. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Destinasyon yönetimi ve pazarlamasıyla ilgili temel kavramlar 4 2 5 3 3 4 4 4 3 2 4 2 2 3
Destinasyon yönetiminde ön plana çıkan boyutların öğrenilmesi 4 3 3 3 3 4 4 4 4 3 3 4 3 2
Destinasyon yönetimi ve pazarlaması arasındaki ilişki 3 4 3 5 5 3 3 3 4 4 4 3 2 2
Destinasyon yönetimi ve pazarlaması ile ilgili konularda gerek konu ile ilgisi olan gerekse olmayan kimseleri bilgilendirebilmek 4 4 3 4 4 3 3 4 3 4 4 4 2 2
Destinasyonlarda arz ve talep koşullarını yönetim ve pazarlama açısından değerlendirebilmek. 4 5 4 5 5 3 4 3 3 3 2 2 3 2
Ortalama Değer 3,8 3,6 3,6 4 4 3,4 3,6 3,6 3,4 3,2 3,4 3 2,4 2,2