| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Beslenme ve Hijyen | REH329 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hijyen kurallarını ve güvenli gıda üretebilmek için gerekli sanitasyon kurallarını öğrenmektir. |
| Ders İçeriği |
Hijyen ve sanitasyonun tanımı ve önemi, işleme öncesinde, esnasında ve sonrasında gıda hijyeni, personel hijyeni ve kişisel temizlik kuralları, besinlerin bozulma nedenleri, mikroorganizma-insan ilişkisi, gıda servisinde hijyenin önemi, işletmelerin temizlik uygulamaları, gıda güvenliği ve hijyeni ile ilgili uluslararası standartlar, HACCP’in tanımı ve önemi. |
| Ders Kaynakları |
Bulduk S. ve Bulduk E. Ö. (2014). Gıda ve Personel Hijyeni. Detay Yayıncılık.
Koçak N. (2015). Yiyecek ve İçecek İşletmelerinde Gıda ve Personel Hijyeni. Detay Yayıncılık. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sanitasyon ve Hijyene Giriş | Ders |
| 2 | Toplu Beslenme Sistemlerinde Hijyenin Önemi | Ders |
| 3 | Besinlerin bozulma nedenleri | Ders |
| 4 | Gıda kaynaklı hastalıklar ve gıda zehirlenmeleri | Ders |
| 5 | Mikroorganizma-insan ilişkisi | Ders |
| 6 | Hijyenik Temizlik Uygulamaları ve Kullanılan Maddeler | Ders |
| 7 | Ara Sınav | Ders |
| 8 | Kişisel Hijyen Uygulamaları | Ders |
| 9 | Gıda Hijyeni-I | Ders |
| 10 | Gıda Hijyeni-2 | Ders |
| 11 | Besinlerin servisinde hijyen | Ders |
| 12 | Gıda güvenliği ve hijyeni ile ilgili standartlar-1 | Ders |
| 13 | Gıda güvenliği ve hijyeni ile ilgili standartlar-2 | Ders |
| 14 | HACCP’in tanımı ve önemi | Ders |
| 15 | Turist Rehberlerinin Turlarda Dikkat Etmesi Gereken Hiyjen Kuralları | Ders |
| 16 | Final Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hijyen ve sanitasyonun önemini öğrenilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Besinlerin bozulma nedenlerini, gıda kaynakları hastalıkları ve mikroorganizma-insan ilişkilerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kişisel Hijyen uygulamalarını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Toplu yaşam ortamlarında hijyen kavramını açıklar ve yapılması gerekenleri sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Gıda güvenliği ve uluslararası gıda güvenliği yönetim sistemleri hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hijyen ve sanitasyonun önemini öğrenilir. | - | - | 1 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Besinlerin bozulma nedenlerini, gıda kaynakları hastalıkları ve mikroorganizma-insan ilişkilerini öğrenir. | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gıda güvenliği ve uluslararası gıda güvenliği yönetim sistemleri hakkında bilgi edinir. | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | 0,67 | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - |