| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kültürlerarası İletişim | REH322 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kültürlerarası iletişimde temel kavramlardan, kültürel göstergelerden yola çıkılarak kültürlerarası iletişime yön veren küreselleşme, ötekileştirme gibi kavramların öğrenilmesi ve kültürlerarası ilişkilerde yetkin bir iletişimin öneminin öğrenilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Kültür kavramının çeşitli tanımlarının aktarılması, Kültürün sınıflandırılması, Kültürlerarası iletişimin tanımı ve kültürlerarası iletişimde yer alan temel kavramların irdelenmesi, Kültürlerarası iletişimde; kültürel simgelerin, dilsel göstergelerin, inanışlar ve söylensel göstergelerin, gelenekler ve törensel göstergelerin, kahramanların, değerler ve yaşam biçimi göstergelerinin farklı kültürler içerisindeki yerinin değerlendirilmesi. |
| Ders Kaynakları |
Bauman, Zygmunt. Küreselleşme, İstanbul:Ayrıntı Yayınları, 2010.
Güvenç,Bozkurt. Kültürün abc’si, İstanbul:Yapı Kredi Yayınları, 2007. Kongar, Emre. Küresel Terör ve Türkiye Küreselleşme, Huntington, 11 Eylül, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2001. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | Ders |
| 2 | Kültür kavramının çeşitli tanımlarının aktarılması. | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Kültürün sınıflandırılması. | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Kültürlerarası iletişimin tanımı ve kültürlerarası iletişimde yer alan temel kavramların irdelenmesi. | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Kültürel alanda gerçekleştirilen eleştirel çalışmaların incelenmesi. | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Kültür ve iletişim arasındaki bağıntının kültürlerarası iletişim kapsamında ele alınması. | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Kültürlerarası iletişim yetilerinin geliştirilebilmesiyle ilgili gerekli temel ilkelerin ele alınması. | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Sözlü |
| 9 | Küreselleşme kavramının ve bu kavarama ilişkin farklı görüşlerin incelenmesi | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 10 | Küreleşme kavramının kültürlerarası iletişim konusu çerçevesinde değerlendirilmesi ve irdelenmesi. | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 11 | Kültürlerarası iletişimde; kültürel simgelerin, dilsel göstergelerin, inanışlar ve söylensel göstergelerin, gelenekler ve törensel göstergelerin, kahramanların, değerler ve yaşam biçimi göstergelerinin farklı kültürler içerisindeki yerinin değerlendirilmesi.. | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 11 | Kültürlerarası iletişimde; kültürel simgelerin, dilsel göstergelerin, inanışlar ve söylensel göstergelerin, gelenekler ve törensel göstergelerin, kahramanların, değerler ve yaşam biçimi göstergelerinin farklı kültürler içerisindeki yerinin değerlendirilmesi.. | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 13 | “Öteki” kavramının kültürlerarası iletişimdeki yerinin belirlenmesi. | Tartışmalı Ders |
| 14 | Farklı ülkelerin kültürel değerlerinin irdelenerek öğrenciler tarafından sunumlarının yapılması. | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kültür kavramına ilişkin farklı tanımlamaları ifade edebilecek. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kültürlerarası iletişimde yer alan temel kavramları iletişim kavramıyla ilişkilendirebilecek. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Farklı kültürlerin kültürel göstergelerini karşılaştırabilecek. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Değişik toplumların farklılık gösteren kültürel değerlerini, göstergelerini örnekleyebilecek. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Küreselleşme ve öteki kavramlarını kültürlerarası iletişim bağlamında sorgulayabilecek. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |