| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Batı Sanatı | REH324 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Görsel sunumlarla destekli ders |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders, öğrencilerin Batı Sanatı ve Avrupa’nın Tarihi hakkında genel bilgiler edinmelerini amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Ortaçağ’dan yirminci yüzyıla kadar olan dönem aralığında Avrupa'da var olan sanat akımlarının mimari, heykel ve resim konularında bilgi edinilmektedir. |
| Ders Kaynakları |
Gombrich, E. H. (2009). Sanatın Öyküsü, (çev. B. Cömert), İstanbul: Remzi Kitabevi.
Turani, A. (2011). Dünya Sanat Tarihi, 15. Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi. Hauser, A. (1995). Sanatın Toplumsal Tarihi, (çev.Y. Gölönü), İstanbul. Panofsky, E. (1991). Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe, (Çev. E. Akyürek), İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Sözen, M.-Tanyeli, U. (1992). Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi. Roth, L.M. (2000). Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı, (Çev. E. Akça), İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Karolenj Dönemi Sanatı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 2 | Romanesk Dönemi Sanatı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Gotik Dönem Sanatı : Mimari | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 4 | Gotik Dönem Sanatı : Yontu Sanatı ve diğer sanatlar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 5 | Rönesans Sanatı : Mimari | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 6 | İtalyan Rönesans Sanatı ve Sanatçıları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 7 | İtalya dışında Rönesans Sanatı ve Sanatçıları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 8 | Ara Sınav- 1.-7. haftalar arası derslerin tekrarı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 9 | Maniyerizm ve Barok Sanat | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 10 | Avrupa'da Rokoko Üslubu | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 11 | Avrupa'da Neoklasik Sanat | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 12 | Avrupa'da Romantik Sanat | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 13 | Avrupa'da Realizm (Gerçekçilik) Sanat Akımı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| 14 | Avrupa'da Empresyonizm ve diğer 19. yüzyıl Sanat Akımları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Batı Sanatı kavramları hakkında genel bilgiler edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Avrupa tarihinde görülen değişimlerle sanatın nasıl biçim değiştirdiğini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Gotik dönem olarak adlandırılan üslubun resim, heykel, mimari özelliklerini ayırt ederek tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Rönesans döneminin olarak adlandırılan üslubun genel özelliklerini anlar ve başlıca resim, heykel, mimari özelliklerini ayırt ederek tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Barok sanat mimari üslubu, resim sanatı ve sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |