EN
  • Anasayfa
  • REH328 Türk ve Dünya Mutfak Kültürü (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
REH328 - Türk ve Dünya Mutfak Kültürü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk ve Dünya Mutfak Kültürü REH328 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU
Ders Veren Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU
Amaç

Türk ve Dünya Mutfakları hakkında genel bilgi sahibi olmak.

Ders İçeriği

Türk ve dünya mutfaklarının tanıtımı, benzerlik ve farklılıkların değerlendirilmesi, sağlık üzerine etkilerinin ele alınması.

Ders Kaynakları Dünya Mutfakları I. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim yayını, No:2171
Dünya Mutfakları 2. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim yayını, No:2247
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 10
Uygulama 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 71
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,78
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, Türk Mutfağı'nın tarihi gelişimini açıklayabilecektir.
Öğrenci, çeşitli Dünya mutfak kültürlerini bilecektir.
Öğrenci, yemek ve kültür ilişkisini kavrayabilecektir.
Öğrenci, küreselleşen gıda olgusunu tartışabilecektir.
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci, Türk Mutfağı'nın tarihi gelişimini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, çeşitli Dünya mutfak kültürlerini bilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, yemek ve kültür ilişkisini kavrayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, küreselleşen gıda olgusunu tartışabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -