Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk ve Dünya Mutfak Kültürü | REH328 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
Ders Veren | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
Amaç |
Türk ve Dünya Mutfakları hakkında genel bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Türk ve dünya mutfaklarının tanıtımı, benzerlik ve farklılıkların değerlendirilmesi, sağlık üzerine etkilerinin ele alınması. |
Ders Kaynakları |
Dünya Mutfakları I. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim yayını, No:2171
Dünya Mutfakları 2. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim yayını, No:2247 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,78 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, Türk Mutfağı'nın tarihi gelişimini açıklayabilecektir. | |||
Öğrenci, çeşitli Dünya mutfak kültürlerini bilecektir. | |||
Öğrenci, yemek ve kültür ilişkisini kavrayabilecektir. | |||
Öğrenci, küreselleşen gıda olgusunu tartışabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, Türk Mutfağı'nın tarihi gelişimini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci, çeşitli Dünya mutfak kültürlerini bilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci, yemek ve kültür ilişkisini kavrayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci, küreselleşen gıda olgusunu tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |