| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türk ve Dünya Mutfak Kültürü | REH328 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
| Amaç |
Türk ve Dünya Mutfakları hakkında genel bilgi sahibi olmak. |
| Ders İçeriği |
Türk ve dünya mutfaklarının tanıtımı, benzerlik ve farklılıkların değerlendirilmesi, sağlık üzerine etkilerinin ele alınması. |
| Ders Kaynakları |
Dünya Mutfakları I. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim yayını, No:2171
Dünya Mutfakları 2. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim yayını, No:2247 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Uygulama 1 | 10 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
70
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
10
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, Türk Mutfağı'nın tarihi gelişimini açıklayabilecektir. | |||
| Öğrenci, çeşitli Dünya mutfak kültürlerini bilecektir. | |||
| Öğrenci, yemek ve kültür ilişkisini kavrayabilecektir. | |||
| Öğrenci, küreselleşen gıda olgusunu tartışabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci, Türk Mutfağı'nın tarihi gelişimini açıklayabilecektir. | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Öğrenci, çeşitli Dünya mutfak kültürlerini bilecektir. | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Öğrenci, yemek ve kültür ilişkisini kavrayabilecektir. | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Öğrenci, küreselleşen gıda olgusunu tartışabilecektir. | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 1 | 4,5 | 1 | 1 | 2,5 | 1,75 | 1 | 1 | 3,75 | 1 | 1 | 1 | 1 |