Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Bilgisi ve Becerileri | REH304 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
Ders Veren | Doç. Dr. Ali ARICI |
Amaç |
Öğrencilerin iletişim türleri çerçevesinde genel iletişim yeteneklerini; potansiyellerini geliştirmek, mesleki yazışma teknikleri hakkındaki bilgi düzeylerini artırmak, teknoloji ve iletişim bağlantısını teorik ve uygulama bağlamında kurabilmelerine yardımcı olmak, resmi ve gayri resmi iletişim arasındaki farkları hatırlatmak dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
İletişim ve dijital teknolojiler hakkında genel kavramları tanımlayan ve temel bilgiler aktaran konular içermektedir. |
Ders Kaynakları |
İletişim Bilgisi (Ed. Nezih Orhon & Ufuk Eriş, 2012). İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. Etkili İletişim (Ed. Uğur Demiray), Pegem, 2010. İknanın Psikolojisi (Cialdini, R.).
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı, Türleri, Önemi, Fonksiyonları ve Temel Özellikleri | Ders |
2 | İletişim Süreci ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar | Ders |
3 | Sözsüz İletişim ve Kinesics | Ders |
4 | Sözsüz İletişim ve Kinesics II | Ders |
5 | Formal-İnformal İletişim ve Yazılı İletişim | Ders |
6 | Sözlü İletişim, Konuşma ve İlgili Temel Kavramları | Ders |
7 | İletişim ve Medya Okuryazarlığı | Ders |
8 | Algı ve İlgili Temel Kavramları | Ders |
9 | Dinleme Kavramı ve Türleri Çerçevesinde Günümüzde İletişim | Ders |
10 | İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları | Ders |
11 | İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları II | Ders |
12 | Sunum Teknikleri ve Programları | Ders |
13 | Sunum Teknikleri ve Programları II | Ders |
14 | Dijital İletişim ve Sosyal Medya | Ders |
15 | Dijital İletişim ve Sosyal Medya II | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim ve ilgili temel kavramlarını öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İletişim türleri hakkında bilgi edinmek ve örneklendirmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Güncel örneklerle günümüz iletişim dünyasını anlamlandırabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Dijital iletişimin temel kavramlarını ve işleyişini değerlendirmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Sunum teknikleri hakkında bilgi edinmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve ilgili temel kavramlarını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | ;
İletişim türleri hakkında bilgi edinmek ve örneklendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | ;
Güncel örneklerle günümüz iletişim dünyasını anlamlandırabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | ;
Dijital iletişimin temel kavramlarını ve işleyişini değerlendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | ;
Sunum teknikleri hakkında bilgi edinmek | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - |