Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Rehberlik Uygulamaları | REH310 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
Ders Veren | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU |
Amaç |
Bu dersin amacı Turizm Rehberliği öğrencilerinin teorik olarak aldıkları bilgileri sahaya inerek uygulamalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında, Turizm Rehberliği öğrencilerinin gruplar halinde belirlenen turistik alanlarda rehberlik uygulaması yapmaları sağlanacaktır. Bu sayede teorik derslerde edindikleri bilgileri kullanma fırsatı bulacaklardır. |
Ders Kaynakları |
Düzgün E. (2020). Örnek Olaylarla Turist Rehberliği. Detay Yayıncılık
Köroğlu Ö. ve Güzel Ö. (2019). Kavramdan Uygulamaya Turist Rehberliği Mesleği. Nobel Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 3 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tur Yönetimi -1 | Tartışmalı Ders |
2 | Tur Yönetimi -2 | |
3 | Tur Yönetimi -3 | |
4 | Tur Yönetimi -4 | |
5 | Hikaye Anlatıcılığı-1 | Tartışmalı Ders |
6 | Hikaye Anlatıcılığı-2 | Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | |
8 | Rehberlik Uygulamaları-1 | |
9 | Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-1 | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-2 | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-3 | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Rehberlik Uygulamaları-2 | Ders |
13 | Rehberlik Uygulamaları-3 | Ders |
14 | Turlarda Rehber Davranışları | |
15 | Rehberlik Uygulamaları-4 | Saha / Arazi Çalışması |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar. | |||
Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar. | |||
Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir. | |||
Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir. | |||
Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir. | |||
Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar. | |||
Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar. | |||
Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir. | |||
Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir. | |||
Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar. | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | ;
Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar. | 1 | 4 | 5 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | ;
Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir. | 1 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | ;
Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir. | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | ;
Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir. | 1 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 | ;
Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 0,6 | 1,5 | 2 | 0,5 | 1,9 | 1,8 | 1,8 | 2,1 | 2,5 | 1,5 | 1,9 | 0,5 | 0,5 | 2,2 |