EN
  • Anasayfa
  • REH310 Rehberlik Uygulamaları (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
REH310 - Rehberlik Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Rehberlik Uygulamaları REH310 6 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU
Ders Veren Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU
Amaç

Bu dersin amacı Turizm Rehberliği öğrencilerinin teorik olarak aldıkları bilgileri sahaya inerek uygulamalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında, Turizm Rehberliği öğrencilerinin gruplar halinde belirlenen turistik alanlarda rehberlik uygulaması yapmaları sağlanacaktır. Bu sayede teorik derslerde edindikleri bilgileri kullanma fırsatı bulacaklardır.

Ders Kaynakları Düzgün E. (2020). Örnek Olaylarla Turist Rehberliği. Detay Yayıncılık
Köroğlu Ö. ve Güzel Ö. (2019). Kavramdan Uygulamaya Turist Rehberliği Mesleği. Nobel Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 3 12
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 4 4 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 51
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tur Yönetimi -1 Tartışmalı Ders
2 Tur Yönetimi -2
3 Tur Yönetimi -3
4 Tur Yönetimi -4
5 Hikaye Anlatıcılığı-1 Tartışmalı Ders
6 Hikaye Anlatıcılığı-2 Tartışmalı Ders
7 Ara sınav
8 Rehberlik Uygulamaları-1
9 Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-1 Ders Tartışmalı Ders
10 Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-2 Ders Tartışmalı Ders
11 Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-3 Ders Tartışmalı Ders
12 Rehberlik Uygulamaları-2 Ders
13 Rehberlik Uygulamaları-3 Ders
14 Turlarda Rehber Davranışları
15 Rehberlik Uygulamaları-4 Saha / Arazi Çalışması
16 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar.
Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar.
Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir.
Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir.
Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir.
Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar.
Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar.
Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir.
Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir.
Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir.
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar. 2 2 5 1 5 5 5 5 5 5 5 1 1 3
Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar. 1 4 5 1 3 2 3 1 5 2 2 1 1 5
Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir. 1 4 2 1 3 3 4 5 5 1 4 1 1 5
Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir. 1 1 5 1 4 4 4 5 5 3 4 1 1 4
Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir. 1 4 3 1 4 4 2 5 5 4 4 1 1 5
Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar. - - - - - - - - - - - - - -
Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir. - - - - - - - - - - - - - -
Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir. - - - - - - - - - - - - - -
Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 0,6 1,5 2 0,5 1,9 1,8 1,8 2,1 2,5 1,5 1,9 0,5 0,5 2,2