EN
  • Anasayfa
  • REH403 Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
REH403 - Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilimsel Araştırma Yöntemleri REH403 7 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN
Ders Veren Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN
Amaç

Bu ders bilimsel araştırmanın temel kavramlarının ve bilimsel araştırma ilkelerini ve sürecini öğretmeye yöneliktir.

Ders İçeriği

Bilimsel araştırmas dersi bilimsel araştırmasının temel kavramlarını ve bilimsel araştırmada metodolojik yaklaşımı içermektedir. Aynı zamanda bilimsel araştırma sürecinin adımları, örnekleme, örnekleme yöntemleri, örneklem hacminin büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve rapor hazırlamayı kapsar.

Ders Kaynakları Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları.
Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık.
Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Tanışma, dersin amacının ve araştırma eğitiminin öneminin tartışılması
2 Bilim ve Bilim Tarihi
3 Bilimsel Araştırmada Paradigmalar
4 Araştırma Yöntemlerine Giriş
5 Araştırma Tasarımı
7 Nicel ve Nitel Yöntemler
7 Nicel ve Nitel Yöntemler
8 Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması İnceleme / Anket Çalışması
9 Verilerin analizi (Frekans, Yüzde, Ortalama, Mod, Medyan, Çapraz Tablolar) Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması
9 Verilerin analizi (Frekans, Yüzde, Ortalama, Mod, Medyan, Çapraz Tablolar) Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması
12 Değişkenler arasındaki ilişkileri ve farklılıklarla ilgili veri analizi (Ki-kare, Korelasyon, T Testi, One-Way Anova/ Tekli Varyans, Korelasyon) Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması
12 Değişkenler arasındaki ilişkileri ve farklılıklarla ilgili veri analizi (Ki-kare, Korelasyon, T Testi, One-Way Anova/ Tekli Varyans, Korelasyon) Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması
14 Bilimsel Araştırma Raporunun Hazırlanması İnceleme / Anket Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar.
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir.
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir.
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -