EN
  • Anasayfa
  • REH206 Türk Halk Bilimi ve Geleneksel El Sanatları (2023-2024 / 4. Yarıyıl)
  • EN
REH206 - Türk Halk Bilimi ve Geleneksel El Sanatları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Halk Bilimi ve Geleneksel El Sanatları REH206 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Amaç

Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögelerin ilişkisel ve bütüncül olarak aktarımının yanı sıra Geleneksel Türk Sanatlarının öğrenilmesi.

Ders İçeriği

Türk halk biliminde geçmişten günümüze somut kültürel ögeler, soyut kültürel ögeler, adetler, gelenekler, inanışlar, ritüeller, Türk geleneksel el sanatları

Ders Kaynakları ARTUN, ERMAN (2019); TÜRK HALK BİLİMİ, KARAHAN KİTABEVİ, ANKARA
T.C. MEB BAKANLIĞI (2011); TÜRK HALK SANATI
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev (Sunum) 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
40
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
30
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 2 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 99
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,88
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türk halk bilimine ve geleneksel el sanatlarına giriş Ders
2 Halk biliminin manası, sanat ve zanaat Ders
3 Türk halk biliminin kaynakları, Beylikler Dönemi el sanatları Ders Sözlü
4 Türk halk biliminin görsel kaynakları, beylikler dönemi el sanatları Ders Sözlü
5 Anadolu halk bilimini besleyen İslamiyet öncesi inanç sistemleri, Osmanlı döneminde geleneksel el sanatları Ders Sözlü
6 Türkler ve Semavi Dinler, Anadolu Türk sanatında süsleme ve el sanatları Ders Sözlü
7 ARA SINAV Sözlü
8 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri, Anadolu Türk sanatında süsleme ve el sanatları Ders Sözlü
9 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Doğum, Minyatür Sanatı Ders Sözlü
10 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Evlilik Öncesi-Düğün-Evlilik Sonrası Gelenekleri, Hat Sanatı Ders Sözlü
11 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Ölüm-Ölüm Adetleri, İnanışları Gelenekleri, Tezhip Sanatı Ders Sözlü
12 Giyim-Kuşam Kültürü, Ebru ve Çini Sanatı Ders Sözlü
13 Bayramlar, Törenler, Kutlamalar ve Çini Sanatı Ders Sözlü
14 Mutfak Kültürü, Metal İşlemeler ve Ebru Sanatı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halk efsaneleri ve diğer ilkel inanç sistemleri ile bağlantısını ifade eder, geleneksel el sanatları hakkında bilgi sahibi olur.
Türklerin Anadolu´dan önce içinde bulundukları tarih ve kültür ortamını yorumlar, el sanatlarının tarihini öğrenir.
Anadolu´da çok tanrılı inançları tanır, geleneksel el sanatlarının çeşitlerini öğrenir.
Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarının tekniklerini öğrenir.
Türk halk bilimindeki adetleri, gelenekleri, ritüelleri, inanç sistemlerini, doğum, evlilik, ölüm, giyim-kuşam gibi kültürel özellikleri tanır, somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarında tarihi süreçteki değişiklikleri ve üslup özelliklerini tanır.
Halk efsaneleri ve diğer ilkel inanç sistemleri ile bağlantısını ifade eder, geleneksel el sanatları hakkında bilgi sahibi olur.
Türklerin Anadolu´dan önce içinde bulundukları tarih ve kültür ortamını yorumlar, el sanatlarının tarihini öğrenir.
Anadolu´da çok tanrılı inançları tanır, geleneksel el sanatlarının çeşitlerini öğrenir.
Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarının tekniklerini öğrenir.
Türk halk bilimindeki adetleri, gelenekleri, ritüelleri, inanç sistemlerini, doğum, evlilik, ölüm, giyim-kuşam gibi kültürel özellikleri tanır, somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarında tarihi süreçteki değişiklikleri ve üslup özelliklerini tanır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Halk efsaneleri ve diğer ilkel inanç sistemleri ile bağlantısını ifade eder, geleneksel el sanatları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Türklerin Anadolu´dan önce içinde bulundukları tarih ve kültür ortamını yorumlar, el sanatlarının tarihini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Anadolu´da çok tanrılı inançları tanır, geleneksel el sanatlarının çeşitlerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarının tekniklerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Türk halk bilimindeki adetleri, gelenekleri, ritüelleri, inanç sistemlerini, doğum, evlilik, ölüm, giyim-kuşam gibi kültürel özellikleri tanır, somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarında tarihi süreçteki değişiklikleri ve üslup özelliklerini tanır. - - - - - - - - - - - - - -
Halk efsaneleri ve diğer ilkel inanç sistemleri ile bağlantısını ifade eder, geleneksel el sanatları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Türklerin Anadolu´dan önce içinde bulundukları tarih ve kültür ortamını yorumlar, el sanatlarının tarihini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Anadolu´da çok tanrılı inançları tanır, geleneksel el sanatlarının çeşitlerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarının tekniklerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Türk halk bilimindeki adetleri, gelenekleri, ritüelleri, inanç sistemlerini, doğum, evlilik, ölüm, giyim-kuşam gibi kültürel özellikleri tanır, somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarında tarihi süreçteki değişiklikleri ve üslup özelliklerini tanır. - - - - - - - - - - - - - -