EN
  • Anasayfa
  • REH210 Genel Türk Tarihi ve Kültürü (2023-2024 / 4. Yarıyıl)
  • EN
REH210 - Genel Türk Tarihi ve Kültürü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Türk Tarihi ve Kültürü REH210 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze - Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Cihan YEMİŞÇİ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Cihan YEMİŞÇİ
Amaç

Türk milletinin üzerine inşa olunduğu tarihi ve kültürel birikimi en genel hatlarıyla öğrencilere kazandırmak. Türklerin bilinen en eski tarihinden, kökenlerinden, varlık gösterdikleri bölgelerde kurdukları siyasi yapıları kavratmak. Bu geçmiş tecrübelerin Türk kültürünün tarihi aşamalarına katkılarını öğreterek günümüze köprü kurulmasını sağlamak.

Ders İçeriği

Türk tarihinin başlangıcından itibaren Türklerin kurdukları Hun, Göktürk, Uygur, Karahan vd. devletlerin genel nitelikleri, siyasi varlıkları ve Türk kültürüne katkıları kronolojik süreç içerisinde aktarılır.

Ders Kaynakları Komisyon, Orta Asya Türk Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yay., Eskişehir 2013.
Komisyon, İlk Müslüman Türk Devletleri Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yay., Eskişehir 2013.
Komisyon, Ortaçağ ve Yeniçağ Türk Devletleri Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yay., Eskişehir 2018.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 50
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 2
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türk Tarihinin Başlangıcı Ders
2 Hunların Kurduğu Devletler Ders
3 I. ve II. Göktürk Devleti Ders
4 Uygur Devleti Ders
5 Türk Boyları Ders
6 Doğu Avrupa'daki Türk Devletleri ve Boyları Ders
7 Moğol İstilası Zamanında Türkistan Ders
8 Altın Orda ve Halefi olan Hanlıklar Ders
9 Emir Timur ve Timurlu Devleti Ders
10 Türkistan Hanlıkları Ders
11 Rusya Türklerinde Fikir Hareketleri Ders
12 Sovyet Dönemi ve Sonrasında Orta Asya Ders
13 Türk Dünyasında Edebiyat Ders
14 Türk Dünyasında Genel Kültür Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kronolojik tarih bilgisini edinir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Dönemin genel konjonktürünü anlar. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Türklerin siyasi, askeri, ekonomik, sosyal, kurumsal ve kültürel tarihe dair konularla ilgili bilgi sahibi olur. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Türklerin kültürel birikimi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Türklerin edebiyat ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kronolojik tarih bilgisini edinir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Dönemin genel konjonktürünü anlar. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Türklerin siyasi, askeri, ekonomik, sosyal, kurumsal ve kültürel tarihe dair konularla ilgili bilgi sahibi olur. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Türklerin kültürel birikimi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Türklerin edebiyat ürünleri hakkında bilgi sahibi olur. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3