| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Rekreasyon Yönetimi ve Animasyon | REH415 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Rıdvan ŞAHİN (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin rekreatif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve bu etkinliklere katılım konusunda farkındalık oluşturmaktır. Ayrıca, otellerdeki animasyon uygulamaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders; zaman ve rekreasyon kavramı, rekreasyon ve animasyon hizmetlerinin çeşitleri, özellikleri, yönetimi ve uygulamalı animasyon etkinlikleri hakkındadır. |
| Ders Kaynakları |
Ardahan, F. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon. Detay Yayıncılık.
Hazar, A. (2014). Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Zaman, boş zaman ve boş zaman değerlendirmeyle ilgili kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Rekreasyon teorisi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Rekreasyonel katılımını etkileyen faktörler | Tartışmalı Ders |
| 4 | Rekreasyon yönetimi | Problem Çözme |
| 5 | Rekreasyon eğitimi | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | Kent planlamasında rekreasyon | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Rekreasyon ve oyun | Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
| 8 | Ciddi boş zaman | Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
| 9 | Animasyon | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 10 | Animasyon hizmetlerinin yönetimi | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | Rekreasyon ve animasyon uygulamaları | Rol Yapma / Drama Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
| 12 | Drama ve animasyon | Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 14 | Grup etkinliği | Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 14 | Grup etkinliği | Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Rekreasyon teorisi,özellikleri ve turizm arasındaki ilişki hakkında yorum yapar. | |||
| Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemi hakkında açıklama yapar | |||
| Serbest zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur. | |||
| Uygulamalı animasyon etkinliklerini gerçekleştirir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |