| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Turizmde Güncel Sorunlar | REH421 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders, örgün eğitim kapsamında yüz yüze işlenecektir |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
| Amaç |
Bu ders, turizm sektöründe günümüzde karşılaşılan temel sorunları analiz ederek, bu sorunların nedenlerini ve olası çözümlerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, sürdürülebilir turizm, aşırı turizm, iklim değişikliği, teknolojik dönüşüm ve kriz yönetimi gibi konular üzerinde çalışarak sektöre yönelik eleştirel bir bakış açısı geliştireceklerdir. |
| Ders İçeriği |
Bu derste, turizm sektöründe karşılaşılan güncel sorunlar ele alınacaktır. Konular arasında sürdürülebilir turizm, aşırı turizm (overtourism), iklim değişikliğinin turizme etkileri, kriz yönetimi, dijitalleşme, yapay zeka ve turizmde otomasyon, pandemi sonrası turizm eğilimleri ve etik meseleler bulunmaktadır. Öğrenciler, teorik bilgileri uygulamalı örneklerle analiz edeceklerdir. |
| Ders Kaynakları |
TURİZMDE GÜNCEL KONU VE EĞİLİMLER
Güncel Turizm Sorunları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 15 | 30 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 15 | 30 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Turizm sektöründe güncel sorunlara giriş | Ders |
| 2 | Güncel turist eğilimleri ve turist tiplojileri | Ders |
| 3 | Aşırı turizm (Overtourism) ve çözüm önerileri | Ders |
| 4 | İklim değişikliğinin turizm üzerindeki etkileri | Ders |
| 5 | Turizmde kriz yönetimi ve pandemi sonrası dönüşümler | Ders |
| 6 | Dijitalleşme ve akıllı turizm uygulamaları | Ders |
| 7 | Yapay zeka ve turizmde otomasyon sistemleri | Ders |
| 8 | Ara sınav | Ders |
| 9 | Turizmde etik sorunlar ve toplumsal etkiler | Ders |
| 10 | Kültürel mirasın korunması ve turizmin geleceği | Ders |
| 11 | Yeni turizm trendleri ve deneyimsel turizm | Ders |
| 12 | Dijital pazarlama ve sosyal medyanın turizme etkileri | Ders |
| 2 | Sürdürülebilir turizm ve çevresel etkiler | Ders |
| 14 | Turizm Politikaları, Küresel Eğilimler | Ders |
| 14 | Genel değerlendirme ve vaka analizleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler, turizm sektöründe ortaya çıkan sosyal, kültürel, çevresel ve ekonomik sorunları analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenciler, sürdürülebilirlik, iklim krizi, etik sorunlar, dijitalleşme, teknoloji, yapay zekâ ve otomasyon gibi dönüşüm alanlarını inceleyerek turizmdeki yenilikçi eğilimleri ve riskleri eleştirel bakış açısıyla yorumlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenciler, turizmde kriz yönetimi, risk azaltma, afetlere hazırlık ve politika geliştirme süreçlerine yönelik çözüm önerileri üretir; nitelikli işgücü eksikliği ve turizm eğitimindeki yapısal sorunların sektöre etkilerini değerlendirir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler, turizm sektöründe ortaya çıkan sosyal, kültürel, çevresel ve ekonomik sorunları analiz eder. | 5 | - | 5 | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | - | - | - | 1 | ;
| Öğrenciler, sürdürülebilirlik, iklim krizi, etik sorunlar, dijitalleşme, teknoloji, yapay zekâ ve otomasyon gibi dönüşüm alanlarını inceleyerek turizmdeki yenilikçi eğilimleri ve riskleri eleştirel bakış açısıyla yorumlar. | 5 | - | 5 | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | - | - | - | 1 | ;
| Öğrenciler, turizmde kriz yönetimi, risk azaltma, afetlere hazırlık ve politika geliştirme süreçlerine yönelik çözüm önerileri üretir; nitelikli işgücü eksikliği ve turizm eğitimindeki yapısal sorunların sektöre etkilerini değerlendirir. | 5 | - | 5 | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | - | - | - | 1 | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | 5 | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | - | - | - | 1 |