Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme | REH414 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere turizmde tanıtım ve satış süreçleriyle ilgili temel kavramları öğretmek, Türkiye’nin turistik değerlerini etkili biçimde tanıtabilme ve pazarlama becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, turizm sektöründe tanıtım ve satış süreçlerinin temel ilkelerini, yöntemlerini ve uygulamalarını kapsamaktadır. Ders kapsamında öğrenciler; turistik ürünlerin tanıtımı, hedef kitle analizi, pazarlama stratejileri, iletişim teknikleri ve satış geliştirme yaklaşımlarını öğrenir. Ayrıca Türkiye’nin doğal, kültürel ve tarihi mirasının etkili biçimde tanıtımı, alternatif turizm türlerinin pazarlanması ve sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde satış faaliyetlerinin planlanması konularında bilgi ve beceri kazanırlar. Ders, öğrencilere yerli ve yabancı turist profillerine uygun tanıtım materyalleri hazırlama, etkili sunum yapma ve en az bir yabancı dilde tanıtım-satış iletişimi kurma fırsatı da sunar. Bu sayede öğrenciler, mesleki etik değerlere uygun, çağdaş ve etkili bir tanıtım-satış anlayışı geliştirirler. |
Ders Kaynakları |
Rızaoğlu, B. (2004), Turizmde Tanıtma, Aydın:Kartal Ofset Matbaacılık.
Avcıkurt, C. (2025). Turizmde tanıtma ve satış geliştirme. Değişim Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Turizm ve Tanıtım | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Turizm Pazarlaması | Tartışmalı Ders |
3 | Turizm Pazarlama Planlaması | Tartışmalı Ders |
4 | Turizm Pazarlama Karması | Tartışmalı Ders |
5 | Turizmde Tanıtım | Tartışmalı Ders |
6 | Turizm Tanıtım Araçları ve Uygulamaları | Tartışmalı Ders |
7 | Turistik Tanıtmada Örgütlenme | Tartışmalı Ders |
8 | Ülke Markası ve İmajı | Tartışmalı Ders |
9 | Türkiye'nin Tanıtım ve İmaj Sorunları | Tartışmalı Ders |
10 | Türkiye'nin Turizm Varlıklarını Tanıtma Stratejileri | Tartışmalı Ders |
9 | Türkiye'nin Tanıtım ve İmaj Sorunları | Tartışmalı Ders |
12 | Turizmde Tutundurma Planı Geliştirme Süreci | Tartışmalı Ders |
13 | Tanıtım Materyali Tasarımı | Tartışmalı Ders |
14 | Öğrenci sunumları – uygulama çalışmaları | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tanıtım ve satış kavramlarını turizm sektörü bağlamında açıklar, bu kavramları turist rehberliği mesleği ile ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Türkiye’nin arkeolojik, tarihi, doğal ve kültürel değerlerini tanıtım materyalleri ve satış stratejileri aracılığıyla etkili bir şekilde sunar. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Turizm sektöründeki güncel tanıtım ve satış yaklaşımlarını takip eder, teknolojik gelişmeleri mesleki uygulamalara entegre eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Türkiye’nin sahip olduğu somut ve soyut kültürel mirası tanıtarak bu değerlerin korunmasına yönelik farkındalık oluşturur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tanıtım ve satış kavramlarını turizm sektörü bağlamında açıklar, bu kavramları turist rehberliği mesleği ile ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkiye’nin arkeolojik, tarihi, doğal ve kültürel değerlerini tanıtım materyalleri ve satış stratejileri aracılığıyla etkili bir şekilde sunar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Turizm sektöründeki güncel tanıtım ve satış yaklaşımlarını takip eder, teknolojik gelişmeleri mesleki uygulamalara entegre eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkiye’nin sahip olduğu somut ve soyut kültürel mirası tanıtarak bu değerlerin korunmasına yönelik farkındalık oluşturur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |