EN
  • Anasayfa
  • REH418 Gastronomi Rehberliği (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
REH418 - Gastronomi Rehberliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Gastronomi Rehberliği REH418 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilere gastronomi rehberliği alanında temel kavramsal bilgileri kazandırmak, yöresel mutfak kültürleri ve gastronomik miras hakkında bilinç geliştirmek ve gastronomi odaklı rehberlik hizmetlerinin planlanması ile sunumuna yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Ders kapsamında gastronomi turizmi ve rehberliği kavramları, gastronomi rehberinin rol ve sorumlulukları, Türkiye ve dünyadan gastronomi rotaları, yöresel mutfakların tanıtımı, gastronomik mirasın korunması, yiyecek-içecek terminolojisi, sürdürülebilir mutfak uygulamaları ve gastronomi rehberliğinde iletişim becerileri ele alınacaktır.

Ders Kaynakları GASTRONOMİ REHBERLİĞİ
GASTROREHBERLİK (KAVRAMLAR, TERİMLER, UYGULAMALAR)
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev 1 10
Ödev (Sunum) 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
30
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
10
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 2 6
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 2 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 4 1 4
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Gastronomi turizmi ve gastronomi rehberliği kavramları Tartışmalı Ders
2 Yiyecek-içecek terminolojisi ve temel gastronomi terimleri Tartışmalı Ders
3 Türkiye’de gastronomi turizminin gelişimi Tartışmalı Ders
4 Gastronomi rehberinin görevleri ve sorumlulukları Tartışmalı Ders
5 Yöresel mutfak kültürlerinin tanıtımı ve anlatımı Tartışmalı Ders
7 Sürdürülebilir mutfak uygulamaları ve yerel ürün kullanımı Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Haftası Tartışmalı Ders
9 Marmara Bölgesi Mutfağı: Mutfak Kültürü, Mitler ve Hikâyeler Tartışmalı Ders
10 Ege Bölgesi Mutfağı: Mutfak Kültürü, Mitler ve Hikâyeler Tartışmalı Ders
11 Akdeniz Bölgesi Mutfağı: Mutfak Kültürü, Mitler ve Hikâyeler Tartışmalı Ders
12 İç Anadolu Bölgesi Mutfağı: Mutfak Kültürü, Mitler ve Hikâyeler Tartışmalı Ders
13 Karadeniz Bölgesi Mutfağı: Mutfak Kültürü, Mitler ve Hikâyeler Tartışmalı Ders
14 Doğu Anadolu Bölgesi Mutfağı: Mutfak Kültürü, Mitler ve Hikâyeler Tartışmalı Ders
15 Güneydoğu Anadolu Bölgesi Mutfağı: Mutfak Kültürü, Mitler ve Hikâyeler Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gastronomi rehberliğine ilişkin temel kavramları açıklar ve bu alandaki rehberlik hizmetlerini tanımlar. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yiyecek-içecek terminolojisini ve anlatım tekniklerini etkili biçimde kullanır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yöresel ürünlerin ve coğrafi işaretli yemeklerin gastronomi turizmindeki rolünü analiz eder. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye’nin farklı bölgelerine ait mutfak kültürlerini tanır ve bu kültürleri yerli ve yabancı turistlere uygun biçimde aktarır. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mitler, hikâyeler ve yerel anlatılar yoluyla gastronomi deneyimini zenginleştirici rehberlik sunar. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Gastronomi rehberliğine ilişkin temel kavramları açıklar ve bu alandaki rehberlik hizmetlerini tanımlar. 5 5 5 5 5 5 5 3 5 3 3 2 5 5
Yiyecek-içecek terminolojisini ve anlatım tekniklerini etkili biçimde kullanır. 5 5 5 5 5 5 5 4 5 4 5 1 5 5
Yöresel ürünlerin ve coğrafi işaretli yemeklerin gastronomi turizmindeki rolünü analiz eder. 5 4 5 5 5 5 5 4 5 4 4 1 5 5
Türkiye’nin farklı bölgelerine ait mutfak kültürlerini tanır ve bu kültürleri yerli ve yabancı turistlere uygun biçimde aktarır. 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4 1 5 5
Mitler, hikâyeler ve yerel anlatılar yoluyla gastronomi deneyimini zenginleştirici rehberlik sunar. 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 4 1 5 5
Ortalama Değer 5 4,6 5 5 5 5 5 3,8 5 4,2 4 1,2 5 5