Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
II. Yabancı Dil VI (Arapça VI) | REH432 | 8 | 6 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Rıdvan ŞAHİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Osmanlı Türkçesi dönemine ait eserleri ve Klâsik edebiyat metinlerinin dil ve üslup özelliklerini değerlendirmede Arapçanın önemini kavrama. İran, Arap ve Türk coğrafyasında şekillenen Klâsik edebiyat geleneğini kavramada orijinal metinlere gitme ve bu metinleri anlama |
Ders İçeriği |
Arapça gramer kuralları, Arapça basit metinleri okuyup anlama |
Ders Kaynakları |
Hayreddin Karaman, Bekir Topaloğlu, Arapça : sarf ve nahiv
Meral Çörtü, Arapça dilbilgisi : sarf nahiv edatlar |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sarf ve nahiv hakkında bilgi verilmesi. | Tartışmalı Ders |
2 | Zamir çeşitleri | Tartışmalı Ders |
3 | Tekil ve çoğul isimler | Tartışmalı Ders |
4 | Geçmiş zaman fiil çekimi | Tartışmalı Ders |
5 | Geniş zaman fiil çekimi | Tartışmalı Ders |
6 | Gelecek zaman fiil çekimi | Tartışmalı Ders |
7 | Fiilin emir kipinde çekimi | Tartışmalı Ders |
8 | Zamanlarla ilgili alıştırmalar | Tartışmalı Ders |
9 | Arapça tamlama yapısı | Tartışmalı Ders |
10 | Arapça şartlı cümle yapısı | Tartışmalı Ders |
11 | Günlük hayatta sık kullanılan dialoglar | Tartışmalı Ders |
12 | Arapça basit okuma metinleri | Tartışmalı Ders |
13 | Metin okuma ve yorumlama | Tartışmalı Ders |
14 | Metin okuma ve yorumlama | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arapça kelime türetme yollarını bilir | |||
Arapça zamanları bilir | |||
Basit dialogları anlar ve gerçekleştirir. | |||
Basit okuma metinlerini okur ve anlar. | |||
Arapça zamirleri bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arapça kelime türetme yollarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Arapça zamanları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Basit dialogları anlar ve gerçekleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Basit okuma metinlerini okur ve anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Arapça zamirleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |