Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kariyer Yönetimi | REH330 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Amaç |
Dersinin amacı, iş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullarında gerçek hayat problemleri ile uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve öğrencilerin kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Kariyer Yönetimi dersinde ilk olarak kariyer, iş ve meslek gibi temel kavramların üzerine durulacak, daha sonra sırasıyla bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi konuları ele alınacaktır. Derste ayrıca kariyer yolları, terfi ve nakil, kariyer evreleri, kariyer çıpaları, kariyer kalıpları, örgütsel kariyer yönetiminin insan kaynakları yönetimi işlevleri ile ilişkisi, kariyer geliştirme faaliyetleri, yedekleme yönetimi, özel kariyer grupları, kariyerin doğasını etkileyen gelişmeler, yeni kariyer yaklaşımları ve günümüz koşullarında kariyer ile ilgili ön plana çıkan konular da işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
Şimşek, Ş., Çelik, A. ve Akatay, A. (2007). Kariyer Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalar, Ankara: Gazi Kitabevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Ders |
2 | Bireysel Kariyer Yönetimi | Ders |
3 | Örgütsel Kariyer Yönetimi | Ders |
4 | Kariyer Yolları | Ders |
5 | CV Hazırlama | Ders Konuk Konuşmacı |
6 | Mülakat Teknikleri | Ders Konuk Konuşmacı |
7 | Alanda Akademisyen Buluşması | Ders Konuk Konuşmacı |
8 | Alanla İlgili Sektör Buluşması | Ders Konuk Konuşmacı |
8 | Alanla İlgili Sektör Buluşması | Ders Konuk Konuşmacı |
7 | Alanda Akademisyen Buluşması | Ders Konuk Konuşmacı |
11 | Bölüm Mezunları İle Buluşma | Ders Konuk Konuşmacı |
12 | Bilecik İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Buluşma | Ders Konuk Konuşmacı |
13 | Bölge Turizm Rehberleri Odası İle Buluşma | Ders Konuk Konuşmacı |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının nasıl yapıldığını anlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kariyer safhaları ve yaşam safhaları arasında nasıl bir ilişki bulunduğunu anlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Bireysel kariyer planlamasının aşamalarını anlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kendi bireysel kariyer planlamasını yaparak doğru işi seçmek ve gelecekte mutlu çalışan olma konularında gerekli bilgi ve becerilere sahip olabilmeyi öğrenirler. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının nasıl yapıldığını anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kariyer safhaları ve yaşam safhaları arasında nasıl bir ilişki bulunduğunu anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bireysel kariyer planlamasının aşamalarını anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kendi bireysel kariyer planlamasını yaparak doğru işi seçmek ve gelecekte mutlu çalışan olma konularında gerekli bilgi ve becerilere sahip olabilmeyi öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |