| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bitirme Projesi I | REH405 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN |
| Amaç |
Dersin amacı öğrencilere seçtikleri konu kapsamında araştırmanın temel alt yapısını oluşturabilmek için bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yeteneklerini kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması, ilgili literatürün hazırlanması ve sunumu. |
| Ders Kaynakları |
Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 271, 74-82.
Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (28. basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. İlgili konudaki tüm basılı ve dijital bilimsel kaynaklar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 15 | 30 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenci sorumluluklarının izahı ve dersin temel amaçlarının açıklanması | Sözlü |
| 2 | Araştırma konularının genel özelliklerinin tanıtılması | Sözlü |
| 3 | Kaynak araştırılmasında kütüphanelerden, basılı ve dijital yayınlardan yararlanmanın anlatılması | |
| 4 | Proje konusunun belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Çalışmanın amacının ve öneminin belirlenmesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 6 | Çalışmanın yönteminin ve varsayımlarının belirlenmesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 7 | Çalışmanın ana şekil tasarımının planlanması ve içindekiler kısmının hazırlanması | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 8 | Ara sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Bilimsel yazım kurallarının anlatılması ve literatür taramasına başlanması | Gösterim Seminer |
| 10 | Kaynaklara dayalı olarak literatür bölümünü yazılması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Kaynaklara dayalı olarak literatür bölümünü yazılması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Kaynaklara dayalı olarak literatür bölümünü yazılması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Kaynaklara dayalı olarak literatür bölümünü yazılması | Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Kaynaklara dayalı olarak literatür bölümünü yazılması | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci alanına uygun bir projeyi planlayabilecektir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Öğrenci alanına uygun bir projenin literatür taramasını yapabilecektir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Öğrenci rapor haline getirdiği literatür taramasını özet halinde sunabilecektir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Ders Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci alanına uygun bir projeyi planlayabilecektir. | 5 | 4 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | ;
| Öğrenci alanına uygun bir projenin literatür taramasını yapabilecektir. | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | ;
| Öğrenci rapor haline getirdiği literatür taramasını özet halinde sunabilecektir. | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3,33 | 5 | 5 | 0 | 0 | 4 |