EN
  • Anasayfa
  • REH405 Bitirme Projesi I (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
REH405 - Bitirme Projesi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitirme Projesi I REH405 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN
Amaç

Dersin amacı öğrencilere seçtikleri konu kapsamında araştırmanın temel alt yapısını oluşturabilmek için bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yeteneklerini kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması, ilgili literatürün hazırlanması ve sunumu.

Ders Kaynakları Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 271, 74-82.
Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (28. basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
İlgili konudaki tüm basılı ve dijital bilimsel kaynaklar
Açıldığı Öğretim Yılı 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 15 45
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 15 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 105
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,12
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrenci sorumluluklarının izahı ve dersin temel amaçlarının açıklanması Sözlü
2 Araştırma konularının genel özelliklerinin tanıtılması Sözlü
3 Kaynak araştırılmasında kütüphanelerden, basılı ve dijital yayınlardan yararlanmanın anlatılması
4 Proje konusunun belirlenmesi Tartışmalı Ders
5 Çalışmanın amacının ve öneminin belirlenmesi Tartışmalı Ders Sözlü
6 Çalışmanın yönteminin ve varsayımlarının belirlenmesi Tartışmalı Ders Sözlü
7 Çalışmanın ana şekil tasarımının planlanması ve içindekiler kısmının hazırlanması Tartışmalı Ders Sözlü
8 Ara sınav Sınıf Dışı Çalışma
9 Bilimsel yazım kurallarının anlatılması ve literatür taramasına başlanması Gösterim Seminer
10 Kaynaklara dayalı olarak literatür bölümünü yazılması Sınıf Dışı Çalışma
10 Kaynaklara dayalı olarak literatür bölümünü yazılması Sınıf Dışı Çalışma
10 Kaynaklara dayalı olarak literatür bölümünü yazılması Sınıf Dışı Çalışma
10 Kaynaklara dayalı olarak literatür bölümünü yazılması Sınıf Dışı Çalışma
10 Kaynaklara dayalı olarak literatür bölümünü yazılması Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci alanına uygun bir projeyi planlayabilecektir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci alanına uygun bir projenin literatür taramasını yapabilecektir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci rapor haline getirdiği literatür taramasını özet halinde sunabilecektir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Ders Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci alanına uygun bir projeyi planlayabilecektir. 5 4 5 - 5 5 5 5 0 5 5 0 0 4
Öğrenci alanına uygun bir projenin literatür taramasını yapabilecektir. 5 4 5 0 5 5 5 5 5 5 5 0 0 4
Öğrenci rapor haline getirdiği literatür taramasını özet halinde sunabilecektir. 5 4 5 0 5 5 5 5 5 5 5 0 0 4
Ortalama Değer 5 4 5 0 5 5 5 5 3,33 5 5 0 0 4