| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yunan Tarihi ve Sanatı | REH233 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Görsel sunumlarla destekli ve yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bronz çağından itibaren Yunan Kültürünü Hellenistik Dönem sonuna dek tanıtmak, sanatsal eserleri dönemin düşünsel ve toplumsal yapısıyla ilişkilendirerek eleştirel bir perspektif kazandırmaktır. Antik Yunan’ın günümüz dünyası üzerindeki etkisini değerlendirebilecek bilgi ve terminolojiye sahip olacaktır |
| Ders İçeriği |
Bu ders, Minos/Miken döneminden Hellenistik Çağ’a kadar Antik Yunan uygarlığını inceler. Öğrenciler, Yunan tarihinin temel aşamalarını ve siyasi gelişmeleri kronolojik olarak öğrenecek; mimari, heykel ve çömlekçilikteki üslup değişimlerini analiz edecektir. |
| Ders Kaynakları |
J.P. Vernant, Antik Yunan'da Mit ve Düşünce, İş Bankası Yayınları, 2022.
T. H. Carpenter, Antik Yunan'da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, 2016. O. Tekin, Eski Yunan Tarihi, İletişim Yayınları, 1997. M. I. Finley, Antik Yunan tarihi. (H. Koyukan, Çev.). İmge Kitabevi, 2009. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Yunan Uygarlığına Bakış - Coğrafya, kaynaklar ve dönemselleştirme. | Tartışmalı Ders |
| 2 | Miken ve Minos Uygarlıkları - Ege'nin Bronz Çağı, mimari, sanat ve mitolojiye etkileri. | Tartışmalı Ders |
| 3 | Geometrik Dönem (Karanlık Çağdan Çıkış) - Polis'in doğuşu, Geometrik sanat ve çömlekçilik. | Tartışmalı Ders |
| 4 | Arkaik Dönem: Siyasi ve Toplumsal Yapı - Kolonizasyon, tiranlıklar ve Atina demokrasisinin temelleri. | Tartışmalı Ders |
| 5 | Arkaik Heykel ve Mimari - Kore ve Kouros figürleri, Dor ve İyon düzenlerinin gelişimi. | Tartışmalı Ders |
| 6 | Klasik Dönem Tarihi: Pers Savaşları, Perikles dönemi, Sparta ile Atina arasındaki Peloponez Savaşları ve Yunan dünyasında yaşanan değişimler. | Tartışmalı Ders |
| 7 | Klasik Dönem Mimarisi ve Akropolis - Parthenon ve diğer anıtlar, mimari mükemmellik. | Tartışmalı Ders |
| 8 | Klasik Dönem Heykel Sanatı: İdeal İnsan Formu - Praksiteles, Polykleitos (Doryphoros) ve insan vücudunun temsili. | Tartışmalı Ders |
| 9 | Klasik Dönem Çömlek Sanatı ve Tiyatro - Kırmızı ve Siyah Figür tekniği, trajedya ve komedyanın doğuşu. | Tartışmalı Ders |
| 10 | Hellenistik Dönem Tarihi - Büyük İskender'in seferleri, ardıl krallıklar ve kültürel yayılım. | Tartışmalı Ders |
| 11 | Hellenistik Dönem Sanatı - Duygusallık, dramatiklik ve yeni heykeltıraşlık merkezleri (Pergamon, Rodos). | Tartışmalı Ders |
| 12 | Yunan Felsefesi, Bilim ve Mirası - Platon, Aristoteles'ten bilime ve Batı medeniyetine etkileri. | Tartışmalı Ders |
| 13 | Hellenistik Kültürünün Anadolu'daki izleri: Mithridates ve Kommagene Krallıkları | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Tekrar ve Değerlendirme - Yunan Tarih ve Sanatının Antik Dünya ve Günümüz Üzerindeki Etkisi. | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarihi Zaman Çizelgesini Anlar: Yunan tarihini sırasına göre bilir ve önemli savaşların bu tarihi nasıl değiştirdiğini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yunan sanatına özgü temel eserlerin (heykel, tapınak, seramik gibi) genel olarak dönemlerine göre ayırt eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sanatın dönemin siyaset, inanç ve felsefesiyle ilişkisini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yunan sanatına özgü terimleri bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Antik Yunan Sanatının günümüz Batı kültürüne etkilerini anlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |