EN
  • Anasayfa
  • TUR110 Önbüro Yönetimi (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TUR110 - Önbüro Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Önbüro Yönetimi TUR110 2 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, örgün.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Emine SADIÇ
Ders Veren Öğr. Gör. Emine SADIÇ
Amaç

Ön büro departmanının konaklama işletmelerindeki yeri ve ön büro departmanında gerçekleştirilen tüm faaliyetler hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Ön büronun konaklama işletmelerindeki yeri ve önemi, konuk giriş-çıkış işlemleri, diğer departmanlarla ilişkiler, rezervasyon işlemleri, oda satış teknikleri, müşteri hesaplarını ödeme şekilleri.

Ders Kaynakları Ayhan Gökdeniz – Yakup Dinç, 2016, Konaklama İşletmelerinde Ön Büro Operasyonları ve Yönetimi (Örnek Önbüro Modülleri), Detay Yayıncılık
Kemal Kantarcı-İlhan Ekinci, 2019, Konaklama İşletmelerinde Ön Büro, Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Turizm Endüstrisinin Genel Yapısı Ders
2 Konaklama İşletmelerinin Tanımı Ve Sınıflandırılması Ders
3 Konaklama İşletmelerinde Ön Büro Departmanının Yeri, Önemi Ve Görevleri Ders
4 Ön Büro Departmanı Personelinin Genel Özellikleri Ve Görev Tanımları Ders
5 Ön Büro Sistemleri Ve Ön Büro Yönetiminin Fonksiyonları Ders
6 Ön Büronun Diğer Departmanlarla İlişkileri Ders
7 Rezervasyon Geliş Şekilleri Ders
8 Rezervasyon Takip Şekilleri Ders
9 Ön Büroda Müşteri Giriş (Check-In) Ve Müşteri Çıkış (Check-Out) İşlemleri Ders
10 Oda Satış Teknikleri Ders
11 Müşteri Hesaplarını Ödeme Şekilleri Ders
11 Müşteri Hesaplarını Ödeme Şekilleri Ders
13 Ön Büro Ve Güvenlik Ders
14 Ön Büro Otomasyon Sistemleri Hakkında Genel Bilgi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Otel işletmeleri hakkında genel bilgilere sahiptir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ön büroda kullanılan yabacı terimleri bilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ön büro departmanının organizasyon şemasını ve bu departmanda çalışanların görevleri ile diğer bölümler arasında ilişkiyi ifade edebilir Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Misafirlerin otele giriş ve çıkış işlemlerini yapabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Oda satış tekniklerini bilir ve uygular. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Otel işletmeleri hakkında genel bilgilere sahiptir. 2 2 2 5 2 2 2 3 1 2 3 1 1 2
Ön büroda kullanılan yabacı terimleri bilir. 2 2 2 5 2 2 2 3 1 2 3 1 1 2
Ön büro departmanının organizasyon şemasını ve bu departmanda çalışanların görevleri ile diğer bölümler arasında ilişkiyi ifade edebilir 2 2 2 5 2 2 2 3 1 2 3 1 1 2
Misafirlerin otele giriş ve çıkış işlemlerini yapabilir. 2 2 2 5 2 2 2 3 1 2 3 1 1 2
Oda satış tekniklerini bilir ve uygular. 2 2 2 5 2 2 2 3 1 2 3 1 1 2