| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kırsal Kalkınma ve Kırsal Turizm | TUR222 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dünya ve Ülkemizin geleceğinde doğal ve kültürel kaynakların doğru ve yerinde kullanımı ile yöre insanı için katma değerinin olduğu ekonomik aktivitelerin nasıl olması gerektiğinin kavratılması |
| Ders İçeriği |
Kırsal turizm ile ilgili temel kavramlar ve uygulama |
| Ders Kaynakları |
Aydın,Pınar, Bursa İli Dağ Yöresinde Ekolojik Turizmi Geliştirme OLanakları, Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitusu, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kırsalın genel özellikleri | Ders |
| 2 | Kırsal Turizme yakın kavramlar | Ders |
| 3 | Türkiye’de mevcut durum | Ders |
| 4 | Kitle, alternatif, doğa ve sürdürülebilir turizm kavramları içerisinde eko-turizmin yeri ve önemi. | Ders |
| 5 | Sürdürülebilir kalkınma ve turizm | Ders |
| 6 | Kırsal turizm çeşitleri | Ders |
| 7 | Doğal ve kültürel kaynakların korunması | Ders |
| 8 | Ders Tekrarı+ARASINAV | Sözlü |
| 9 | Ekosistem yönetimi ve korunan alanlar. | Ders |
| 10 | Kırsal turizmin sosyal ve ekolojik etkileri | Ders |
| 11 | Kırsal turizm ekonomisi, pazarlaması ve yönetimi. | Ders |
| 12 | Kırsal turizmin uygulama prensipleri. | Ders |
| 13 | Dünya’da kırsal turizm potansiyeline sahip alanlar ve Kırsal turizm uygulamaları | Ders |
| 14 | Ders Tekrarı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çevre ve doğal kaynak tanımlarını öğrenme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Turizm ile çevre arasında ilişki kurma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Geleneksel Turizm ile alternatif Turizmi karşılaştırma becerisi kazanma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sürdürülebilirlik kavramını detaylı olarak öğrenme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dünya’ da ve ülkemizde doğal ve kültürel kaynak değerlerinin nasıl kullanılması gerektiği bilgisinin elde edilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çevre ve doğal kaynak tanımlarını öğrenme | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | ;
| Turizm ile çevre arasında ilişki kurma | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ;
| Geleneksel Turizm ile alternatif Turizmi karşılaştırma becerisi kazanma | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ;
| Sürdürülebilirlik kavramını detaylı olarak öğrenme | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ;
| Dünya’ da ve ülkemizde doğal ve kültürel kaynak değerlerinin nasıl kullanılması gerektiği bilgisinin elde edilmesi | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 3 | 3,4 | 3,8 | 3,8 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4,8 | 3,8 | 3 | 4,8 | 4,8 |