Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kongre ve Etkinlik Hizmetleri | TUR223 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Seyda Fatih HARMANDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin turizmde özel etkinlik ve kongre turizmi hakkında bilgilendirilmesidir. |
Ders İçeriği |
Kongre ve fuar organizasyonu ve yönetimi, kongre organizasyonu aşamalarının hazırlık teknikleri ve süreçleri |
Ders Kaynakları |
Aymankuy, Y. (2003). Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları. Ankara:
Detay Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Geleneksel turizm | Ders |
2 | Turizmde etkinlik alanları | Ders |
3 | Turizmde alternatif etkinlikler alanları ve alternatif etkinlikler | Ders |
4 | Etkinliklere duyulan ihtiyaç nedenleri | Ders |
5 | Etkinlik planlama ve programların organizasyonu | Ders |
6 | Etkinlik faaliyetlerine olan talebin artış nedenleri, animasyon kavramı, çeşitleri, özellikleri | Ders |
7 | Ara sınav | Problem Çözme |
8 | Etkinlik yönetimi ve animasyon uygulamaları | Problem Çözme |
9 | Dünyada ve Türkiye'de Kongre ve Fuar Turizminin Sosyal, Ekonomik ve Kültürel Boyutları | Problem Çözme |
10 | Kongre ve Fuar Organizasyonu ve Yönetimi | Problem Çözme |
11 | Kongre Organizasyonu Faaliyetlerinde Bulunan Kurum ve Kuruluşların Çalışmaları ve Amaçları | Problem Çözme |
12 | Kongre Organizasyonu Aşamalarının Hazırlık Teknikleri ve Süreçleri | Problem Çözme |
13 | Organizasyonun Finansal Boyutunun Uygulamaları ve Hesapları Düzenleme | Problem Çözme |
14 | Genel değerlendirme | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Turizmde özel etkinlikler ve kongre turizminin temel kavramlarının anlaşılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrencilerin etkinlik yeteneklerinin geliştirilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Özel etkinlikler ve kongre turizminin ekonomik etkileri | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Özel etkinlikler ve kongre turizminin sosyal ve politik etkileri | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Özel etkinlikler ve kongre turizmine yönelik proje geliştirebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Turizmde özel etkinlikler ve kongre turizminin temel kavramlarının anlaşılması | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Öğrencilerin etkinlik yeteneklerinin geliştirilmesi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Özel etkinlikler ve kongre turizminin ekonomik etkileri | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Özel etkinlikler ve kongre turizminin sosyal ve politik etkileri | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 |
Özel etkinlikler ve kongre turizmine yönelik proje geliştirebilme | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |