EN
  • Anasayfa
  • TUR224 Turizm İşletmeciliği (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TUR224 - Turizm İşletmeciliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizm İşletmeciliği TUR224 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Seyda Fatih HARMANDAROĞLU
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Seyda Fatih HARMANDAROĞLU
Amaç

Öğrencilere turizm işletmelerinin işleyişi ve görevleri hakkında bilgi kazandırmak

Ders İçeriği

Seyahat İşletmeciliğinin Gelişimi, Otelciliğin Gelişimi, Turizm İşletmelerinin İşleyişi

Ders Kaynakları Otel İşletmeciliği ( Ömer L. MET)
Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü (Necdet Hacıoğlu)
Turizm İşletmeciliği ve Yönetimi (Ahmet AKTAŞ)
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seyahat İşletmeciliğinin Gelişimi Tartışmalı Ders
2 Denizyolu-Demiryolu-Havayolu-Karayolu Ulaştırması Tartışmalı Ders
3 Charter ve Tarifeli Uçuşlar Tartışmalı Ders
4 Seyahatlerin Organizasyonu, Seyahat Organizasyonunun Hukuki Düzenlemesi Tartışmalı Ders
5 Seyahat Acentasının Tanımı, Çeşitleri ve Görevleri Tartışmalı Ders
6 Türkiye'deki Seyahat Acentacılığı, TURSAB, Seyahat acentalarının faaliyetleri Tartışmalı Ders
7 Otel Kavramı ve Önemi, Otelciliğin İki Yüzyılı Tartışmalı Ders
8 Konaklama pazarı içinde Oteller, Otel Türleri Tartışmalı Ders
9 Otel Ürünleri ve Pazarlar, Otel Politikaları, Felsefe ve Stratejileri Tartışmalı Ders
10 Otel Müşteri Hizmetleri, Otel Personeli, Organizasyonu, Verimlilik Tartışmalı Ders
11 Otel Destek Hizmetleri, Pazarlama, Finans, Tesis Yönetimi Tartışmalı Ders
12 Otel Boyutları: Küçük Otel; Ürünleri ve Pazarları, Organizasyon ve Kadrolama Tartışmalı Ders
13 Otel Grupları Örnekler Tartışmalı Ders
14 Uluslararası Otel İşletmeleri Ürünleri, Pazarlar, Sahiplik ve Finans,Organizasyon Yapıları Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Turizmin ekonomik, kültürel, toplumsal ve çevresel boyutları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Turizmin ekonomik, kültürel, toplumsal ve çevresel boyutları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Genel işletmecilik ve ekonomi bilgisine sahip olur ve turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi, yiyecek-içecek uygulamaları, muhasebe ve finans, yönetim ve pazarlama ve hizmet pazarlamasına yönelik stratejileri kavrar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerleri bilir ve buna uygun davranışlar geliştirir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır; alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını kullanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Turizmin ekonomik, kültürel, toplumsal ve çevresel boyutları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Turizmin ekonomik, kültürel, toplumsal ve çevresel boyutları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Genel işletmecilik ve ekonomi bilgisine sahip olur ve turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi, yiyecek-içecek uygulamaları, muhasebe ve finans, yönetim ve pazarlama ve hizmet pazarlamasına yönelik stratejileri kavrar. - - - - - - - - - - - - - -
Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerleri bilir ve buna uygun davranışlar geliştirir. - - - - - - - - - - - - - -
Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır; alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını kullanır. - - - - - - - - - - - - - -