EN
  • Anasayfa
  • TUR227 Hizmet Pazarlaması (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TUR227 - Hizmet Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hizmet Pazarlaması TUR227 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı hizmet sektörü ve işletmelerinin özelliklerini öğretmektir.

Ders İçeriği

Hizmet ekonomisinin kavranması, hizmet sektörünün gelişimi, hizmetlerde fiyat, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, Talep ve kapasite yönetimi, hizmet kalitesi, insan kaynakları, uluslararası hizmet pazarlaması, ilişkisel pazarlama ve müşteri elde tutma.

Ders Kaynakları Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlaması ve Yönetimine Giriş, Seçkin Yayınevi.
Öztürk, S. A. (2017), Hizmet Pazarlaması, Ekin Yayınevi.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hizmet pazarlama dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar Ders
2 Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi Ders
3 Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması Ders
4 Hizmet işletmelerinde pazarlama karma elemanları-Hizmet pazarlamasında ürün Ders
5 Hizmet pazarlamasında dağıtım Ders
6 Hizmet pazarlamasında fiyat, Hizmet pazarlamasında tutundurma-reklam Ders
7 Ara Sınav
8 Satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama Ders
9 Hizmet pazarlaması ve personel Ders
10 Hizmet ve müşteri, hizmet pazarlamasında fiziksel kanıtlar Ders Tartışmalı Ders
11 Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi Ders
12 Hizmet kalitesi, Hizmet karşılaşmaları ve gerçek anlar Ders
13 İlişkisel pazarlama Ders
14 Genel Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hizmet karşılaşmalarını ve gerçek anları değerlendirebilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hizmet sektöründeki ilişkisel pazarlamayı tanımlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hizmet pazarlaması ile ilgili temel kavramları tanımlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimine değerlendirir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hizmet sektörü bakımından pazarlama karmasını tanımlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hizmet karşılaşmalarını ve gerçek anları değerlendirebilir. 2 2 2 2 3 1 3 1 1 3 2 2 2 3
Hizmet sektöründeki ilişkisel pazarlamayı tanımlar. 2 2 2 2 3 1 3 1 1 3 2 2 2 2
Hizmet pazarlaması ile ilgili temel kavramları tanımlar. 2 2 2 2 3 1 2 1 1 1 1 1 2 3
Hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimine değerlendirir. 2 2 2 2 3 1 3 1 1 3 2 2 3 3
Hizmet sektörü bakımından pazarlama karmasını tanımlar. 2 2 2 2 3 1 2 1 2 2 2 2 2 3
Ortalama Değer 2 2 2 2 3 1 2,6 1 1,2 2,4 1,8 1,8 2,2 2,8