Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Kaynakları Yönetimi | TUR228 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsan kaynakları yönetiminin önemini ve insan kaynakları departmanının işleyişini kavramak. |
Ders İçeriği |
İnsan kaynakları yönetimi faaliyetleri ve insan kaynakları departmanı işleyişi. |
Ders Kaynakları |
ÖZGEN, Hüseyin ve YALÇIN, Azmi, İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Kitabevi, 2012
KOZAK, M., Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2016. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 12 | 3 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsan kaynakları yönetimi temel kavramları, Stratejik insan kaynakları yönetimi | Ders |
2 | İş analizi ve tasarımı, İnsan kaynakları planlaması | Ders |
3 | İş başvuruları ve seçim | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Eğitim ve geliştirme | Ders |
5 | Kariyer planlaması | Ders |
6 | Performans değerleme | Ders |
7 | İş değerleme | Ders |
8 | Ücret yönetimi | Ders |
9 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği | Ders |
10 | İş yaşam kalitesi | Ders |
11 | İş doyumu | Ders |
12 | Motivasyon | Ders |
13 | İşçi-işveren ilişkileri yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Uluslararası insan kaynakları yönetimi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 |
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 |
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 |