Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Kaynakları Yönetimi | TUR228 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Amaç |
İnsan kaynakları yönetiminin önemini ve insan kaynakları departmanının işleyişini kavramak. |
Ders İçeriği |
İnsan kaynakları yönetimi faaliyetleri ve insan kaynakları departmanı işleyişi. |
Ders Kaynakları |
ÖZGEN, Hüseyin ve YALÇIN, Azmi, İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Kitabevi, 2012
KOZAK, M., Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2016. ÖZGEN, Hüseyin ve YALÇIN, Azmi, İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Kitabevi, 2012 KOZAK, M., Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2016. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 12 | 3 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsan kaynakları yönetimi temel kavramları, Stratejik insan kaynakları yönetimi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | ;
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | ;
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | ;
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | ;
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | ;
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | ;
Ortalama Değer | 1 | 3 | 1 | 2 | 2,8 | 2 | 4,4 | 1 | 1 | 3,4 | 2 | 1,2 | 1,6 | 2,4 |