EN
  • Anasayfa
  • TUR228 İnsan Kaynakları Yönetimi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TUR228 - İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsan Kaynakları Yönetimi TUR228 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Emine SADIÇ
Ders Veren Öğr. Gör. Emine SADIÇ
Amaç

İnsan kaynakları yönetiminin önemini ve insan kaynakları departmanının işleyişini kavramak.

Ders İçeriği

İnsan kaynakları yönetimi faaliyetleri ve insan kaynakları departmanı işleyişi.

Ders Kaynakları ÖZGEN, Hüseyin ve YALÇIN, Azmi, İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Kitabevi, 2012
KOZAK, M., Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2016.
ÖZGEN, Hüseyin ve YALÇIN, Azmi, İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Kitabevi, 2012
KOZAK, M., Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2016.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 12 3 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 2 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İnsan kaynakları yönetimi temel kavramları, Stratejik insan kaynakları yönetimi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. Ders Dinleme ve anlamlandırma
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. 1 4 1 2 3 2 3 1 1 3 2 1 1 2
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. 1 3 1 2 2 2 4 1 1 2 1 1 2 2
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. 1 3 1 2 3 2 5 1 1 4 2 2 2 3
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. 1 2 1 2 3 2 5 1 1 3 2 1 1 2
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. 1 3 1 2 3 2 5 1 1 5 3 1 2 3
Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. 1 4 1 2 3 2 3 1 1 3 2 1 1 2
İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. 1 3 1 2 2 2 4 1 1 2 1 1 2 2
İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. 1 3 1 2 3 2 5 1 1 4 2 2 2 3
İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. 1 2 1 2 3 2 5 1 1 3 2 1 1 2
Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. 1 3 1 2 3 2 5 1 1 5 3 1 2 3
Ortalama Değer 1 3 1 2 2,8 2 4,4 1 1 3,4 2 1,2 1,6 2,4