| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İnsan Kaynakları Yönetimi | TUR228 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İnsan kaynakları yönetiminin önemini ve insan kaynakları departmanının işleyişini kavramak. |
| Ders İçeriği |
İnsan kaynakları yönetimi faaliyetleri ve insan kaynakları departmanı işleyişi. |
| Ders Kaynakları |
KOZAK, M., Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2016.
ÖZGEN, Hüseyin ve YALÇIN, Azmi, İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejik Bir Yaklaşım, Nobel Kitabevi, 2012 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 12 | 3 | 36 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | İş analizi ve tasarımı | Ders |
| 3 | İnsan kaynakları planlaması | Ders |
| 4 | İşgören bulma ve seçme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Eğitim ve geliştirme | Ders |
| 5 | Kariyer planlaması | Ders |
| 7 | Performans değerlendirme | Ders |
| 8 | İş değerleme ve ücret yönetimi | Ders |
| 9 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği | Ders |
| 10 | İş tatmini ve motivasyon | Ders |
| 13 | İşçi-işveren ilişkileri yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Uluslararası insan kaynakları yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Örnek olay çalışmaları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Genel tekrar | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler insan kaynakları bölümü ile diğer bölümler arasındaki eş güdümü sorgularlar. | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
| İnsan Kaynakları Yönetimi bölümünde yürütülen faaliyetleri, işlerin organize edilmesi ve programlanması sürecini tanırlar. | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | ;
| İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonları ile ilgili sorunlara yönelik çözümler önerirler. | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | ;
| İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile başarılı bir şekilde birleştirirler. | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | ;
| Öğrenciler uygulama çalışmalarıyla edinecekleri tecrübeyi, iş yaşamlarına aktarabilirler. | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 2 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 3 | 1 | 2 | 2,8 | 2 | 4,4 | 1 | 1 | 3,4 | 2 | 1,2 | 1,6 | 2,4 |